אפשר לישון בשקט: צוות מיוחד לכד את הצבועה שזכתה לכינוי "ציונה", הסתובבה בחודשים האחרונים באזור רמות והפחידה את התושבים. לאחר בדיקה רפואית הוצמד לה קולר זיהוי והיא שוחררה באזור לכיש.
2 צפייה בגלריה
הצבועה נבדקת לפני השחרור
הצבועה נבדקת לפני השחרור
הצבועה נבדקת לפני השחרור
(צילום: ברוך תמאם)

כפי שפורסם לראשונה ב"מיינט ירושלים", בשבועות האחרונים תועדה הצבועה כשהיא מסתובבת ברמות, ובהמשך גם בסנהדריה. התושבים המבוהלים פנו למוקד העירוני ואמרו שילדיהם חוששים ללכת ללימודים ולגני המשחקים. לפונים הוסבר כי חיות בר נמנעות בדרך מעימות עם בני אדם, אבל ההורים החרדים לא היו בטוחים שגם הצבועה קיבלה עדכון בנושא.
ברשות הטבע והגנים הסבירו כי לאור העובדה שהצבועה מתקרבת לבתי המגורים, הוחלט ללכוד אותה ולהעבירה לשטח אחר. בשלב ראשון הוצבו מצלמות מעקב בנקודות בהן דווח כי היא מסתובבת ובעירייה פנו לציבור בבבקשה לדווח להם או למוקד רשות הטבע והגנים לאחר זיהוי של הצבועה.

2 צפייה בגלריה
הצבועה ששוחררה לטבע
הצבועה ששוחררה לטבע
הצבועה ששוחררה לטבע
(צילום: ברוך תמאם)

לאחרונה זוהתה הצבועה "ציונה" במצלמות המעקב. לאחר שהפקחים וידאו כי היא נמצאת בנקודה בה ניתן ללכוד אותה, הם יצרו קשר עם צוות השירות הווטרינרי העירוני, בראשות ד"ר אסף בריל. הצוות שמיהר לזירה שיגר לעברה חיצי הרדמה. לאחר מכן הצבועה נבדקה על ידי פקחי רשות הטבע, ועל ידי ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר העובד בעירייה. בסיום הבדיקה הוחלט לחבר אליה משדר ולשחרר אותה לטבע, באזור חבל לכיש, בתקווה שהיא תוכל להמשיך את חייה בשלווה, מבלי להפחיד ילדים ירושלמים.
יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "אנו שמחים שהצלחנו ללכוד את הצבועה ולהשיבה לטבע בשלום. אמנם במקרה זה הוחלט להעתיק את הצבועה מפני שהתקרבה יתר על המידה לבתי המגורים בעיר, אך חשוב להבין שהרי ירושלים הם בית גידול טבעי לצבועים.
"הצבועה המדוברת אינה הצבועה היחידה באזור וייתכן שתושבי ירושלים עוד יראו בעתיד צבועים נוספים. בנייה נרחבת בכל רחבי הארץ צמצמה את בתי הגידול הטבעיים של הצבועים וריבוי האוכל שנמצא בעיר מושך אותם אלינו. זו אחריותנו לדאוג לחיות הבר, לשמור על הרחובות נקיים ועל הפחים סגורים. כך, נוכל לצמצם את היקף החיכוך ביננו לבין חיות הבר בתוך היישובים והערים".

קראו גם:

מעיריית ירושלים נמסר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם רשות הטבע והגנים בלכידת הצבועה "ציונה" והשבתה בשלום לטבע. אנו ערים לתחושות תושבי העיר, ופועלים בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים על מנת לטפל באירועים כאלו בצורה מקצועית ובטוחה. אנו רואים חשיבות רבה בשמירה על הסביבה הטבעית ועל המגוון הביולוגי הייחודי של ירושלים ופועלים יחד עם רשות הטבע והגנים להגברת המודעות לחשיבות השמירה על חיות הבר, ולצמצום החיכוך בין האדם לטבע."