החורף עדיין בעיצומו אבל מי ששם לב יכול כבר להבחין בסימנים הראשונים של עונת האביב, עם שינויים מהותיים במזג האוויר. כך למשל, היום בצהריים נגיע ל-18 מעלות אך כבר מחר בערב הכל ישתנה.
1 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
מזג אוויר בירושלים


היום (שלישי) יהיה יום בהיר ושמשי, הטמפרטורות בצהריים יגיעו ל-8 מעלות. ברביעי במהלך היום מזג האוויר יהיה דומה, יהיו יותר עננים בשמים, אחרי הצהריים ינשבו רוחות ערות וגשם עשוי לרדת בלילה. בחמישי התקררות משמעותית, הטמפטורות יגיעו ל-12 מעלות בצהריים ול-9 בלילה. גשם ירד לאורך היום עם הפוגות. בשישי, יום המרתון, יהיה מעונן וקר, עם 14 מעלות בצהריים. גשם מקומי עשוי לרדת החל משעות הצהריים.


בינתיים, בשירות המטארולוגי ממשיכים לסכם את פברואר שהיה חם מהממוצע, בהמשך לדצמבר וינואר שהיו חמים מהממוצע במידה ניכרת, מה שהופך את חורף 2023/24 לאחד החמים מאז 1950. ״החורף מדורג במקום השלישי בטמפרטורה היומית (ממוצע של כל היממה) ובלילה הוא אף מדורג ראשון״, מסבירים בשירות. ״הטמפרטורות הגבוהות בחורף תואמות את מגמת ההתחממות הברורה שקיימת בשלושת העשורים האחרונים והדבר איפשר גם את כמויות הגשם הגדולות – אטמוספירה חמה מאופיינת באי יציבות חזקה וגם מערכות סינופטיות שאינן עמוקות יכולות ליצור כמויות גשם גדולות, במיוחד במישור החוף ובצפון הארץ״.