שלושה סניפי דואר ותיקים עומדים להיסגר בתחילת מרץ, ותושבים רבים זועמים על הפגיעה הצפויה בשירות. כיום פועלים בעיר כ־70 סניפים, ו־3 נקודות השירות שייסגרו הן ברחוב אגריפס 42, סניף רחביה ברחוב קק"ל שברחביה וסניף 'שערי ירושלים' ברחוב יפו 217.
במהלך דיון שנערך בחודש שעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת, נמתחה ביקורת חריפה על תוכנית ההבראה של הדואר, הכוללת סגירת סניפים רבים בכל הארץ, ובכלל זה בירושלים. מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, טענה בדיון כי אף שהביקוש לשירותי הדואר נמצא בירידה עקבית בשנים האחרונות, החובות הרגולטוריות שמושתות על הדואר לא עודכנו וכתוצאה מכך חברת הדואר נמצאת בהפסד מבני.
"צריך שינוי בפריסה, מעבר מסניפים לנקודות שירות שיספקו שירותי דואר ובנק דואר בפריסה ארצית במודל חנות בתוך חנות, פתיחת מרכזי מסירה, בדגש על חובה לפתוח מרכזים בפריפריה ומעבר מסיבי לדיגיטל", אמרה.
מי שצפויים להיפגע מסגירת הסניפים הם בעיקר קשישים, עולים חדשים וחרדים, אשר יתקשו להתמודד עם המעבר לפעילות בדיגיטל וקבלת שירות בסניפים הרחוקים מביתם.
עוד בחדשות:
למיכאל יענקלוביץ' יש תיבת תואר בסניף הדואר ברחביה כבר 44 שנה. עכשיו הוצע לו לקבל שירות בסניף הראשי ברחוב יפו מול כיכר ספרא או לנסוע לסניף ברחוב טשרניחובסקי. "זאת בושה שככה הם מתנהלים", הוא אמר ל-mynet ירושלים. "רק עכשיו שילמתי 260 שקל לשימוש בתיבת הדואר לכל השנה ולא הודיעו לי כלום. אם כבר ידעו יכלו להגיד לי לא לשלם או לשלם רק עבור החודשיים הראשונים.
"הם קודם כל צמצמו כבר בחודשים האחרונים את שעות הפעילות ועכשיו הודיעו שסוגרים לגמרי. המקומות שהציעו לי לעבור לא מתאימים לי, ואני לא יודע מה אני אעשה בסוף. חבל שאחרי כל כך הרבה שנים ככה הם מתנהגים".
משה שדה, בעל משרד לייעוץ מס בארצות הברית, הוא לקוח ותיק בסניף הדואר באגריפס. "לא ברור לי למה סוגרים ומה זה נותן", אמר. "הסניף כאן תמיד מלא ונותנים שירות טוב לעשרות לקוחות מדי יום. אם יש לזה צורך וביקוש אז למה לסגור? מגיעים לכאן בעיקר אוכלוסייה מבוגרת. הם מקבלים קצבאות דרך הדואר ולא יודעים להשתמש באפליקציות ובטכנולוגיות. אז מה הם יוכלו לעשות ולמי הם יפנו לקבל עזרה? אף אחד לא יודע לתת להם תשובה".
המטרה: "למנוע פשיטת רגל"
מ'דואר ישראל' נמסר בתגובה: "הדואר עובר בימים אלו תוכנית הבראה נרחבת, שהמטרות העיקריות שלה הן למנוע פשיטת רגל, לייצב ולייעל את החברה ולשפר משמעותית את רמת השירות. בירושלים פועלות יותר מ־70 נקודות שירות של הדואר, בסניפים ובמרכזי מסירה לחבילות בעסקים קטנים ברחבי העיר. בזכות שינויים ושירותים חדשים שמציע הדואר כבר אין צורך להגיע לסניף בשביל כל פעולה, כולל עבור משיכת כספי הקצבאות.
"עם הכרטיס הבנקאי 'דיירקט' ניתן למשוך כספים מהחשבון בבנק הדואר מכל כספומט של כל בנק, לשלם בחנויות ואף לשלם חשבונות או לבצע רכישות במוקדים טלפוניים ובאתרים. בסגירת סניף מוצעים ללקוחות תאי דואר חלופיים ביחידות דואר סמוכות. נשמח לסייע במעבר, ובמידת הצורך גם בהפעלת שירות 'עקוב אחרי' מהכתובת הקודמת, במוקד 171 ובסניפים".