מבצע החילוץ הדרמטי של הכלבה ג׳ילה מסילוואן: מאור עדי, תושב ירושלים ולוחם צה״ל לשעבר, נפצע במבצע צוק איתן וכשהשתחרר משירותו הצבאי, קיבל במתנה את ג׳ילה — במטרה לסייע לו להשתקם.
תיעוד גניבת הכלבה (צילום: מצלמת האבטחה)

לפני מספר ימים, נגנבה ג׳ילה משטח פתוח ליד ביתו של עדי, בשכונת רמות. מצלמת האבטחה תיעדה את שני הגנבים, תושבי שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, כאשר הם מפתים את הכלבה לעלות לרכבם. עבור עדי, היה מדובר במאורע קשה ביותר שכן הוא קשור מאוד לכלבה שעזרה לו להשתקם לאחר הלחימה במבצע צוק איתן.
2 צפייה בגלריה
תיעוד החטיפה, משמאל
תיעוד החטיפה, משמאל
תיעוד החטיפה, משמאל
(צילום: מצלמות האבטחה)
כשהוא ומשפחתו חסרי אונים, הם הצליחו להתעשת במהרה ובאמצעות מצלמת האבטחה, איתרו את מספר הרכב של הגנב והעבירו את המידע למשטרה. כוחות מג״ב פועלים מידי לילה בשכונות מזרח ירושלים לסיכול טרור וטיפול בהפרות סדר קשות — אלא שהפעם נדרשו למשימה אחרת.
2 צפייה בגלריה
עדי וג׳ילה במרכז
עדי וג׳ילה במרכז
עדי וג׳ילה במרכז
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עדי)
הכוחות, נכנסו לסילוואן, אחת השכונות הקיצוניות במזרח ירושלים ופשטו על ביתו של אחד מחוטפי הכלבה והצליחו לשחררה בשלום. "כל הערב חיפשנו את ג׳ילה היא כמו הבת שלנו, כלבה סופר מיוחדת והם ביחד עוד משירותו הצבאי של מאור ביחידת הכלבנים", סיפרו חבריו של עדי שסייעו בחיפושים. ״היא נחטפה בשעות הערב ונעלמה, אך אחרי מאמצים כבירים הצלחנו להתחקות אחר החוטפים דרך מצלמות אבטחה. היה לנו מספר רכב וידענו שהיא בסילוואן. הגענו עם המידע הזה למשטרה בחצות הלילה אך ללא הרבה אמונה שבאמת זה יכול לקרות", סיפרו.
עוד בחדשות:
״אבל אז, נפגשנו עם שני מלאכים, שני שוטרים שהבינו שזה לא מקרה רגיל, שמדובר בחטיפה לכל דבר של הדבר הכי חשוב בעולם. אופיר בן עמי ואמיר חיר, שני שוטרים שהוכיחו לנו שיש מי שיעשה את העבודה/ אחרי שעתיים של מחקר מעמיק, הם איתרו את החוטפים ואת הבית בסילוואן ויחד עם תחנת שלם וסיוע כוחות מג"ב יצאו לכפר ב-2 בלילה. הם עצרו את הגנב שהיה מוכר להם היטב והחזירו את ג’ילה אלינו. הם הראו לנו מה פירוש המילה - משילות הם הוכיחו לנו שיש על מי לסמוך ואיזה שוטרים נהדרים יש בירושלים״.
פורסם לראשונה: 20:49, 22.02.23