הפעימה השנייה יוצאת לדרך: בסוף השבוע הבא (5.11.2021) תחל חברת 'סופרבוס' להפעיל מספר קווים כחלק מהמהפכה בתחבורה הציבורית בירושלים. התכנון המקורי היה להכניס כבר בשישי הקרוב אך החליטו לדחות בשבוע בגלל מרתון ירושלים שיתקיים ביום שישי הקרוב.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת סופרבוס
אוטובוס של חברת סופרבוס
3 קווים חדשים יופעלו על ידיד חברת סופרבוס
(צילום: בן ניקסון)
השינויים והחידושים מתבצעים במסגרת תנאי מכרזים שקידם משרד התחבורה, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, לשיפור וייעול רמת השירות של מערך התחבורה הציבורית בירושלים, וכחלק מזכייתה במכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני" בפברואר 2021. תהליך העברת הפעילות באשכול מרכז ירושלים לידי סופרבוס, ימשיך להתבצע בהדרגה במספר פעימות נוספות - עד לשנת 2023.
עוד כתבות בנושא:
כזכור, בסוף חודש יולי התניעה סופרבוס את הפעימה הראשונה בפעילותה באשכול, והחלה בהפעלת ארבעת קווי השירות הראשונים (קווים קיימים: 136,83,82,38) באשכול מרכז ירושלים. באותו מעמד, השיקה החברה את תחילת פעילותו של קו תיירות חדש בתדירות גבוהה (קו 2), המשמש כקו במסלול מעגלי לאתרי תיירות באזור העיר העתיקה ולכותל המערבי. קו זה - המתחיל את מסלולו בחניון קרתא, דרך הרובע היהודי והכותל - זוכה מאז הפעלתו להיענות מרשימה מאוד בקרב תושבי ירושלים והבאים בשעריה.
בפעימה זו, מיום שישי ה-5 בנובמבר 2021, צפויה סופרבוס להוסיף לשירות הציבור שלושה קווים חדשים:
  • קו 91 | תלפיות מזרח - גבעת שאול (בית החולים הרצוג כפר שאול)
  • קו 504 | חומת שמואל – בנייני האומה (דרך בגין)
  • קו 506 | חומת שמואל – הר חוצבים מסיים בצומת רמות 4/9 (דרך בגין)
הקווים הקיימים 74 ו-75 יופעלו גם הם כעת על-ידי חברת סופרבוס, ללא שינוי במסלול. לוחות הזמנים יעודכנו בהתאם - וניתן להתעדכן בלוחות הזמנים המדויקים במוקד או באתר.
בראשית ינואר 2023, תשלים סופרבוס את הפריסה של הפעלת אשכול דרום ירושלים עם כניסת קווים חדשים שיופעלו גם הם באמצעות אוטובוסים חשמליים.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס
אוטובוס
קו 74. יופעל בקרוב על ידי חברת סופרבוס
(צילום: שלומי כהן)
בסך-הכל תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. בתוך כך, ישולב באשכול צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם: 174 מפרקיות, 18 מיניבוסים, 44 דיזל קצר וכן, כ-146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וירוקה כ-95 רכבים חשמליים וכ-51 בגז טבעי שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר וישפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "השקעה בתחבורה הציבורית שלנו היא כלי מרכזי ביכולת שלנו לצמצם את העומסים בכבישים ולאפשר לישראל לנוע למציאות תחבורתית טובה יותר".
ראש רשות התחבורה הציבורית, יעקב ישראל נתניהו: "העיר ירושלים בתחילתו של שינוי משמעותי בתחבורה הציבורית ובשנים הקרובות נמשיך ונרחיב את השירות בעיר".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מהפכת התחבורה הציבורית בעיר היא בשורה גדולה שאנו עמלים עליה בכל זמן. חברת סופרבוס תפעיל את כל איזור מרכז ירושלים, תגביר את תדירות האוטובוסים בעיר ותשני את פני התחבורה הציבורית".
מנכ"ל סופרבוס, צחי נווה: "פעימה זו היא חלק ממהלך מקיף שהתחלנו לפני כשלושה חודשים לחיזוק וייעול ממשקי התעבורה בירושלים. אנו גאים לייצר עבור תושבי העיר ערך רב בשיפור וייעול השירות בתחבורה הציבורית במרחב בו הם מתניידים".