אם אתם אברכים שלומדים תורה, לא רק שאתם זכאים להנחה משמעותית בארנונה, בעירייה גם לא רוצים שתצטרכו להתאמץ במילוי הטפסים ברשת, או בנסיעה עד למשרדי אגף הארנונה. מתברר שסגן ראש העירייה חיים כהן (ש"ס), בשיתוף ראש העירייה משה ליאון, הגו מיזם חדש. מעתה נציגים מטעם הרשות המקומית יגיעו עד ל'כוללים' שבהם נמצאים האברכים ויידאגו למלא איתם את הטפסים המתאימים.
2 צפייה בגלריה
אברך
אברך
יסייעו גם לאברכים
(צילום: שאטרסטוק)
"מדובר באוכלוסיה מורכבת, כי אין להם מחשבים והם לא יודעים להיכנס למערכות המקוונות", מסביר כהן, המכהן גם מחזיק תיק הארנונה ברשות המקומית. "יהיו דיילים של העירייה שיגיעו אליהם. נזין את הפניות - רישום ילדים לגנים והנחות בארנונה, ומכאן הם מסתדרים מול המוקד העירוני ויכולים בכל שלב לעקוב אחר הבקשה שלהם".
קראו גם:

כהן גם מתעקש שלא מדובר בהטבה שמיועדת רק לחרדים. "לאחרונה סיימנו מבצע גדול במזרח ירושלים - שלחנו צוותים בתיאום עם מרכזים קהילתיים במזרח העיר. הגענו בשעות לא שיגרתיות והנציגים היו ערבים שמכירים את המנטליות והשפה. ככה נתנו מענה לציבור הזה והזנו את הנתונים למערכת העירונית. כל אחד מקבל מספר פנייה ומאותו רגע הוא עוקב אחרי הנתונים דרך מוקד 106 - אין יותר להגיע לעירייה".

2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
נציגי העירייה יגיעו לכוללים ויסייעו לאברכים
(צילום: mynet)

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדיניות עיריית ירושלים היא להנגיש את שירותיה לכלל האוכלוסיות הזקוקות לכך. פעילות דומה נעשית בשנים האחרונות בקמפוסים השונים, בשיתוף אגודות הסטודנטים, במרכזי שירות במזרח העיר ובמינהלים קהילתיים. סיוע גם ניתן בבניין העירייה לכל דורש מדי יום, במוקד טלפוני מיוחד לתמיכה טכנית.
"בשבועות האחרונים הסתיימה פעילות דומה במגזר הערבי, שאפשרה לתושבים לטפל בעניינים עירוניים שונים מול נציגים מקומיים. בימים אלו נשלמות ההכנות להתאמת הפרויקט גם לדוברי אמהרית, צרפתית וספרדית. נשמח לסייע לכלל התושבים במיצוי הזכויות המגיעות להם ללא כל הבדל".