בעירייה התקפלו ואלפי תושבים המשרתים במילואים יתחילו לקבל מדי שנה, הנחה של 5% בארנונה. בחודש שעבר חשף "ידיעות ירושלים" כי 10,640 תל אביבים המוגדרים 'משרתי מילואים פעילים' קיבלו ב-2021 הנחה בארנונה. בירושלים לעומת זאת, רק 731 קיבלו את ההטבה שעשויה להגיע למאות שקלים בשנה.
2 צפייה בגלריה
חייל צה"ל
חייל צה"ל
העירייה תעניק הנחה אוטומטית לחיילי מילואים
(צילום המחשה: shuttersock)

לשם השוואה, ב-2018 תשלום הארנונה הממוצע בעיר היה כ-1,233 שקל לחודשיים, לדירת 100 מ"ר. כלומר, אם התשלום השנתי היה כ-7,400 שקל, ההנחה השנתית בגובה 5% היתה של כ-370 שקל.
דוח חדש שהכינו במרכז המחקר והמידע של הכנסת, ניתח את הנתונים וקבע כי ‭ 63.3%‬מהרשויות המקומיות בארץ מעניקות את ההטבה באופן אוטומטי, לאחר שרשימת הזכאים מתקבלת ממשרד הביטחון ומוצלבת עם מאגר המחזיקים בנכסים.
אבל בעוד שבתל אביב דרשו וקיבלו את רשימת הזכאים, כדי לא לטרטר אותם, בירושלים נהגו אחרת. במאי 2018 התגאו בכיכר ספרא כי ירושלים היא העיר הראשונה שמעניקה את ההנחה למילואימניקים. אבל בפועל, התושבים אולצו להשיג מהצבא את האישורים הדרושים כדי לקבל את ההטבה, ולכן רק מאות מימשו את זכאותם. כתוצאה מכך, העירייה זכתה לחסוך על חשבונם מיליוני שקלים מדי שנה.
קראו גם:
חברת המועצה עו"ד עינב בר כהן ('התעוררות') שיגרה פנייה דחופה בנושא לראש העירייה משה ליאון, ובתחילת השבוע הודיעה כי צה"ל סיפק לכיכר ספרא את רשימת הזכאים. לאחר ש-mynet ו"ידיעות ירושלים" פנה לעירייה וביקש לדעת כמה יהיו זכאים להנחה, ברשות המקומית מיהרו לפרסם הודעה לציבור על ההנחה שתהפוך לאוטומטית. למרות בקשות חוזרות בעירייה טרם העבירו פרטים על היקף הזכאים להטבה.

2 צפייה בגלריה
עינב בר כהן
עינב בר כהן
בר כהן. "אמשיך לפעול ולהילחם עבור חיילי וחיילות צה"ל"
(צילום: יואב דודקביץ')

בר כהן: "המצב האבסורדי שבו רק 731 חיילים בכל העיר ירושלים, העיר הגדולה בישראל, מימשו עד היום את ההנחה לה הם זכאים בארנונה ייפסק. כמשרתת ציבור, חיילת וקצינה בקבע, אמשיך לפעול ולהילחם עבור חיילי וחיילות צה"ל ומשרתי המילואים כפי שראוי ונכון לעשות".
מהעירייה נמסר: "הקובץ המעודכן שהתקבל מרשויות הצבא, נכון ליום 1.5.22 ועד ליום 30.4.23 ועל כן, מעודכנת הזכאות באופן אוטומטי בהתאם לקובץ שהתקבל. עם קבלת הקובץ, החלה העירייה לעדכן את ההנחות בחשבונות התושבים באופן אוטומטי. עם סיום ביצוע העדכון – יתקבל מספר הזכאים להנחה. על כל פנים, ממליצה העירייה לתושבים הזכאים להגיש בקשה לקבלת הנחה אשר תטופל בהתאם".
פורסם לראשונה: 11:54, 30.08.22