בשורה 'משמחת' (לפחות חלקית) לבעלי חובות ארנונה: עד לאחר החגים לפחות, העירייה תימנע מלהוציא בקשות לעיקולי חשבונות בנק לאלה המפגרים באופן חריג בתשלומי הארנונה. מנכ"ל העירייה איציק לארי נענה לפניותיהם של סגני ראש העירייה יוסי חביליו ואריה קינג בנושא והקפיא לפי שעה את המהלך.
2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: mynet)

לאחרונה הולך וגובר השימוש בכלי האכיפה הקשה נגד בעלי חוב, כאשר במקרים לא מעטים ההליך ננקט בלי שהחייבים לטענתם, קיבלו התראה או שזו לא הגיעה ליעדה. רבים ממקבלי העיקולים מופתעים לרעה מכך, וחלק לא מבוטל גם מתלוננים על עיוותים בשימוש בשיטה הקשה.
קראו גם:
יצוין כי חלק מהחשבונות המעוקלים הם של תושבים שאינם מתגוררים בעיר בכל חודשי השנה ולבסוף הם מזדכים על החודשים שבהם כלל לא גרו בירושלים. כמו כן נקיטת צעד כזה נגד בעלי חוב של שנת 2022, כשלמעשה נותר עוד רבעון שלם עד לסופה, היא מהלך בעייתי.

2 צפייה בגלריה
מחלקת הארנונה בעירייה
מחלקת הארנונה בעירייה
מחלקת הארנונה בעירייה
(צילום: שלומי כהן)

במכתבו ללארי, חביליו טוען כי יש לבחון את נושא העיקול בכללותו, אך בכל אופן לנוכח הקירבה לחגים וההוצאות הגבוהות לקראתם, הצעד המתבקש, לדבריו, הוא להימנע מלהוציא עיקולים חדשים במיוחד בתקופה הקרובה. לאחר החגים תתכנס הנהלת העירייה לדון כיצד לעשות שימוש בכלי העיקול תוך צמצום אפשרות הפגיעה שלא לצורך.
"אני חושב שההתנהלות במתן העיקולים אינה הוגנת", טוען חביליו, "ויש להטיל אותם רק בסוף השנה, ורק לאחר מתן הודעות אישיות ופומביות".
מהעירייה נמסר: "הדרג המקצועי נענה לבקשת ראש העירייה משה ליאון והחליט להקפיא את המשך ביצוע העיקולים עד לאחר החגים. יודגש כי הליכי עיקול אשר החלו לא יוקפאו. התראות טרם ביצוע העיקול נשלחות הן לכתובת המופיעה במרשם האוכלוסין והן לכתובת הנכס עצמו".