פחות משבועיים לפתיחת שנת הלימודים, יו"ר ועד ההורים בירושלים, אריק קפלן, פותח את השנה החמישית בקדנציה ויודע שהפעם יהיה מדובר בשנה קשה במיוחד. על המחסום בצוותי ההוראה הוא אומר: "זה ממש פוגע בילדינו. המדינה והעירייה צריכים לעשות הכול כעדי להביא כוח אדם איכותי למערכת החינוך הירושלמית".
2 צפייה בגלריה
אריק קפלן
אריק קפלן
קפלן. "למה שהורה ישלם?"
(צילום: יואב דוקביץ')

"למה שההורה ישלם?"

"תשלומי הורים אינם אמורים להילקח מההורים", כך טוען השבוע קפלן. "צר לנו שוועדת החינוך של הכנסת מאשרת מידי שנה את תשלומי ההורים וזאת כאשר הח"כים יודעים שמדובר בהוצאה שראוי שתצא מהמדינה.
קראו גם:
"החינוך חינם כשמו הוא והגיע הזמן שממשלות ישראל יבטלו את הקנסות האלה המוטלים על ההורים ויממנו זאת מתקציב המדינה. הרי גם הוא מגיע מאותם אנשים המשלמים את תשלומי ההורים".

תשלומי הורים מרביים (חובה):

  • גני ילדים: 253 שקל
  • א'-ב': 540 שקלים
  • ג'-ד': 565 שקל
  • ה': 691 שקל
  • ו': 901 שקל
  • ז'-ח': 1,026 שקל
אבל יש עכשיו דרישה לתשלום, מה יעשו ההורים, יתעלמו ממנה? "לאור הסיטואציה שנוצרה כאשר יש סימן שאלה גדול לגבי פתיחת שנת הלימודים הן ביסודי והן בעל יסודי אזי אין שום סיבה לשלם את תשלומי הורים, ואני אכן קורא להורים לא לשלם זאת עד שלא נדע בוודאות שמתחילה שנת הלימודים, ובמידה והיא לא נפתחת כסדרה, תשלומי ההורים צריכים להיות בהתאם ולא באופן מלא כפי שדורשים בבתי הספר".

2 צפייה בגלריה
הפגנת הורים. "יש סימן שאלה גדול לגבי פתיחת שנת הלימודים"
הפגנת הורים. "יש סימן שאלה גדול לגבי פתיחת שנת הלימודים"
הפגנת הורים. "יש סימן שאלה גדול לגבי פתיחת שנת הלימודים"
(צילום: פרטי)

מהם האתגרים במערכת החינוך בעיר? "ראשית, ולאו דווקא אצלנו - חייבים לטפל בכל הבעיות החברתיות כמו החרמות של תלמידים את חבריהם לספסל הלימודים. צריך להכשיר אנשי חינוך ולטפל באופן יסודי בכל נושא החרמות החברתיות. זהו נושא שצריך להיות הדגל שיונף בכל מוסד חינוכי בירושלים ובישראל. נושא שני שחייבים לשים לו תשומת לב הוא העלאת אחוזי הבגרות במגזר החרדי. חייבים לדאוג שבמגזר זה ישולבו לימודי ליב"ה ובמגזר הערבי תשולב תוכנית ישראלית. הנושא השלישי הוא להמשיך ולשפר את מבני בתי הספר בעיר ובארץ בכלל ולאפשר למידה מיטבית לתלמידים. הגברת הבטיחות תאפשר גם להורים להרגיש רגועים שהם שולחים את ילדיהם למוסדות החינוך".
ומה עם הקושי בגיוס צוותי הוראה? "לצערי, איכות כוח האדם במערכת זו הולכת ויורדת ואני מצפה גם מהממשלה, משרד החינוך וכן עיריית ירושלים, לעשות את כל המאמצים להביא לכאן את כוח האדם האיכות ביותר שניתן. לצערנו, אנחנו רואים הן במוסדות החינוך והן בצהרונים - חוסר אדיר שמגיע עד כדי אי פתיחת מסגרות בצהרונים, ובבתי ספר - דבר שפוגע קשות בילדנו".