שכונה לא ידידותית לילדים: אחרי שנים שבהן נחשבה רחביה לשכונה יוקרתית עם אוכלוסייה מבוגרת, בשנים האחרונות מגיעות אליה עוד ועוד משפחות צעירות, אבל למרות זאת אין להן מענה בדמות שירותים בסיסיים כמו מעונות יום מסובסדים.
2 צפייה בגלריה
פעוטות
פעוטות
המשפחות הצעירות ברחביה דורשות מעון
(צילום המחשה: shutterstock)

"ברחביה אין מעונות", אומרת בת ציון ביוביץ, אם ל־5 ילדים בגילים 13-2 ."אני נאלצת לשלוח את הילדים למעון בנחלאות ויוצאת חצי שעה קודם כדי לקחת אותם ברכב. אם זה ברגל זה בכלל שעה הלוך ושוב. אומנם יש פה מעון פרטי אבל הוא לא מסובסד והעלויות הן מאוד גבוהות ולא כולם יכולים לעמוד בהן. אני זכאית לסבסוד ובנחלאות אני משלמת פחות מחצי".
לדברי ביוביץ, היו כמה וכמה יוזמות שכונתיות לפתיחת מעון, אבל זה עדיין לא קרה. "אמרו אז בשם העירייה שהסטטוס של השכונה הוא שזאת שכונה של מבוגרים ולא של ילדים, אבל זה כבר ממש לא נכון".
תושבת נוספת סיפרה שהיא נאלצת לשלוח את תינוקה למעון בשכונה אחרת. "לא רק שאני נאלצת להיטרטר ולטרטר אותו, אלא גם שבמעון שרציתי לרשום בשכונה ליד לא רצו לקבל אותנו כי העדיפות היא לתושבי השכונה".


תושב השכונה ומנהל המינהל הקהילתי השכונתי, אליישיב וייל, בעצמו אב ל־5 ילדים, טוען כי כבר כמה פעמים ניסו להקים בשכונה מעונות אך ללא הצלחה. "מה שתקע את הסיפור זה המקום. עלויות השכירות יקרות", הוא מסביר. "העובדת הסוציאלית של קופת הצדקה של השכונה עשתה עבודה מאוד טובה בהוצאת נשות השכונה לעבודה, אבל עם המחיר היקר של המעונות. הנשים אמרו שלא שווה להן לצאת לעבודה כדי לכסות את התשלום של המעון ולא יישאר להן מזה כלום".

2 צפייה בגלריה
רחביה
רחביה
רחביה
(צילום: שלומי כהן)

וייל אומר כי אף שרחביה נחשבת לשכונה עשירה, גם בה יש משפחות שזקוקות לסיוע כלכלי. "יש בערך 200 משפחות שנתמכות על ידי קופת השכונה. צריך פה מעונות".
העירייה בתגובה: "בשכונה יש שלוש מסגרות פרטיות מפוקחות. לאור הגידול המבורך באוכלוסיית המשפחות הצעירות, והעלייה בביקוש למסגרות אלו, פועלת העירייה לאיתור שטחים להקצאת מבנים למעונות עבור רשתות מפעילות".