נוסעים ופעילי ציבור ירושלמים מתריעים כי הקשיים בקליטה הסלולרית ברכבת ישראל מסכנים את הנוסעים. פעיל הציבור יוסי סעידוב, מייסד '15 דקות - ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל': "היעדרה של תקשורת אינטרנט אלחוטית בקרונות רכבת ישראל מוכיח על ניתוק של משרדי הממשלה ורכבת ישראל מצורכי הנוסעים. מירי רגב אינה מבינה את הצורך הבסיסי בשירות הזה, שיכול להפוך שעות אבודות לשעות עבודה פוריות".
1 צפייה בגלריה
רכבת מהירה לתל אביב
רכבת מהירה לתל אביב
רכבת מהירה לתל אביב
(צילום: shutterstock)

סעידוב הוסיף וציין כי בתקופת המלחמה קשיי הקליטה ברכבת עלולים לסכן את הנוסעים. לטענתו, האפליקציה של פיקוד העורף מבוססת על שירותי מיקום. ברגע שאין קליטה סלולרית המערכת אינה יכולה לאכן את הטלפונים ולשגר אליהם התרעה. בנוסף, גם אם יש ירי טילים במקומות אחרים בארץ והנוסעים המודאגים ינסו ליצור קשר עם בני משפחותיהם שנמצאים באזורים הנמצאים בטווח הירי, הם יתקשו לעשות זאת בגלל השיבושים בקליטה ובחיבור לאינטרנט.על פי ההנחיות, בזמן אזעקה ברכבת, הנסיעה תואט ל־30 קמ"ש, הנוסעים יתכופפו מתחת לקו החלונות ויגנבו על הראש עם הידיים.

קראו גם:

נ', תושבת מודיעין שמרבה לנסוע בקו לירושלים, אמרה השבוע: "השרים והבכירים בשירות הציבורי נוסעים ברכב על חשבון המדינה ולא מבינים את הסיוט של נוסעים שלא יודעים אם אין התרעה על טילים בגלל שאין קליטה. הם גם לא מבינים את הפחד של אמא ששמעה שיש אזעקות במקום שבו היא גרה והיא לא מסוגלת להתקשר לגננת כדי לשמוע שהילד שלה בסדר".
ממשרד התחבורה נמסר: "ביום רביעי שעבר נערך סיור במתחם רכבת ישראל בלוד, בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב ושר התקשורת ד"ר שלמה קרעי. צוותי העבודה מרכבת ישראל וממשרד התקשורת הציגו שלוש חלופות להגברת הקליטה הסלולרית לנוסעי הרכבת".
יצוין כי במשרד התחבורה וגם במשרד התקשורת וברכבת בחרו שלא להשיב על השאלה מתי ב־2024 יהיו קליטה סלולרית או אינטרנט אלחוטי.