"אתה יודע מה אני רוצה": איימו, תקפו באלימות, גרמו חבלות קשות לקורבן ונזק רב לבית העסק בשוק מחנה יהודה בירושלים. חקירת המשטרה הבשילה בימים אלו לכדי כתב אישום כנגד חמישה חשודים תושבי ירושלים והאזור בגין עבירות סחיטה באיומים ואלימות קשה. עם סיומה, הוגש נגדם כתב אישום.
1 צפייה בגלריה
תיעוד המכות בשוק מחנה יהודה
תיעוד המכות בשוק מחנה יהודה
תיעוד המכות בשוק מחנה יהודה
(צילום: מצלמות האבטחה)

חוקרי תחנת לב הבירה במחוז ירושלים, ניהלו בשבועות האחרונים תיק חקירה בחשד לסחיטה באיומים כלפי בעליו של עסק בשוק מחנה יהודה ולאחר שסירב לשתף פעולה עם דרישתם של הנאשמים, אשר שלושה מהם בני משפחה, שבתגובה לכך, נקטו נגדו וכלפי עובדיו באלימות קשה שגרמה לו חבלות מסכנות חיים והסבו נזק רב לעסק.
מחקירת המשטרה עולה כי כבר בתאריך 28.11.23 בשעות הערב, הגיעו שלושה מהנאשמים לעסק שבבעלותו של הקורבן בשוק מחנה יהודה, שם ניגש אחד הנאשמים אל הקורבן ודרש ממנו אחוזים מרווחי העסק שבבעלותו, תוך שמאיים עלייו כי אם מעוניין ב"שקט", עדיף לו להיענות לדרישה ועוד הטיח בפניו- "אתה יודע מה אני רוצה".


בשלב זה, פנה הקורבן אל הנאשם הנוסף שהגיע אל המקום והבהיר לו כי מדובר בעבריינות לשמה ובנוסף, בכוונתו לדווח על כך למשטרה. הנאשם השלישי ששהה עמם פנה לקורבן וציין בפניו- כל מה שהוא אומר, זה מה שיהיה ואתה תראה שזה מה שיהיה. בעקבות מקרה זה, דיווח הקורבן על שארע למשטרה שהוזעקה למקום והחלה בחקירת המקרה ובניסיונות לאתר את המעורבים שנמלטו.
ימים ספורים לאחר מכן, בתאריך 1.12 לאחר חצות, הגיעו חמשת הנאשמים יחד עם נוספים שוב לבית העסק בשוק, נכנסו אל המקום והחלו מתפרעים, זרקו חפצים שנקראו בדרכם אל עבר בעל העסק ועובדיו ותקפו אותם. בתוך כך, הותקף בעליו של העסק באמצעות אלה ונדקר באמצעות סכין בפלג גופו העליון- בראשו ובגבו, ונזקק בשל כך לטיפול רפואי מציל חיים ומתמשך.
שוטרי תחנת לב הבירה וזיהוי פלילי שהוזעקו למקום, החלו בחקירת המקרה תוך איסוף עדויות וממצאים תוך ניסיונות לאיתורם של המעורבים. כבר באותו היום, הגיעו שוטרי תחנת לב הבירה אל ביתו של אחד הנאשמים (27, מעלה אדומים). לטענת אמו שפתחה את דלת הבית ציינה כי בנה לא בבית. על אף שכך, ביקשו השוטרים לערוך סריקה אותה ניסתה האם למנוע אך ללא הועיל והנאשם אותר מתחת לשמיכה במיטתו. במקביל, אותרו על ידי כוחות המשטרה שני חשודים נוספים, בני משפחה תושבי ירושלים בגילאי 25 ו-29, ושלושת הנאשמים נעצרו על ידי השוטרים והועברו לחקירה בתחנת המשטרה.


מספר ימים לאחר מכן, ולאחר שבוצעו מגוון פעולות לאיתורם וניתן צו בימ"ש בעניינם, הגיעו שני הנאשמים הנוספים, תושבי ירושלים בגילאי 21 ו-30, אל תחנת המשטרה שם נעצרו והועברו לחקירה.
במהלך חקירתם של חמשת הנאשמים, חלקם בחרו שלא לשתף פעולה עם חוקריהם ואילו אלו שכן, מסרו גרסת אליבי המרחיקה אותם ממקום האירוע אך למרות טענותיהם, הצליחו חוקרי תחנת לב הבירה להפריך את גרסאות אליבי אלו תוך פעולות מקצועיות ועדויות שנאספו.
לאחר שהושלמה החקירה בעניינם, תוך חקירתם של נוספים, גובשה בימים האחרונים תשתית ראייתית שהבשילה לכדי כתב אישום שהוגש אתמול (שני) על ידי הפרקליטות בגין עבירות סחיטה באיומים בצוותא, חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין ו-ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות חמורות, לצד בקשה להארכת מעצרם עד לתום ההליכים נגדם.

עוד בחדשות:

ראש צוות החקירה בתיק, רס"ר יעקב זריהן, מתחנת לב הבירה ציין: "מדובר בתיק אלימות חמור למטרת סחיטת בעליו של עסק על ידי מספר מעורבים. עבירות אלו הן עבירות בהן משקיעה המשטרה את כל יהבה במטרה למגר מקרים דומים מהשורש, זאת תוך השקעת מאמצים ואמצעים שונים על מנת להגביר את ביטחון הציבור ושלומו, בדגש למקרים המתרחשים כלפי בעלי עסקים שבכך נפגע ממונם.
"בתיק חקירה מאומצת זאת, נוכחנו כי אותם עבריינים לא בחלו באמצעים, שבו למקום לאחר ימים ספורים וזרעו הרס רב בעסק, פגעו תוך אלימות קשה בבעליו ובעובדיו, וכל אלו תוך סיכון שלומם של בליינים רבים שנכחו במקום ועוברי אורח ביניהם, זוג הורים ובנם הפעוט. בחקירתם, ניסו להתל בצוות החקירה המיומן שהפריך את גרסתם בזה אחר זה.
"לאחר שגובשה תשתית ראייתית והושלמה החקירה, הוגש נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות בגין עבירות חמורות. אנו נמשיך לפעול כנגד תופעות פסולות אלו של עבירות סחיטה ואלימות, תוך איתורם של הגורמים המעורבים ומעצרם, במטרה לחדול מקרים אלו ולהשיב את תחושת הביטחון לאותם בעלי עסקים שנופלים קורבן לגורמים עברייניים העוסקים בכך".