עיריית ירושלים פועלת בחודשים האחרונים לפטר פקחית שפיברקה דוחות נהיגה לתושבים. במסמך רשמי של כיכר ספרא שנשלח לעובדת במסגרת הליך הפיטורים שלה, נחשף כיצד פעלה השיטה: "רשמת דוחות באמצעות המסופון האישי לאותם רכבים שרשמת להם דוחות חניה בעבר, תוך שימוש באותן התמונות מעבירות קודמות, וזאת במועדים בהם הרכבים לא חנו באותו מקום ולא בוצעו עבירות בגינן רשמת את הדוחות".
2 צפייה בגלריה
פקחית. למצולמת אין קשר לכתבה
פקחית. למצולמת אין קשר לכתבה
פקחית. למצולמת אין קשר לכתבה
(צילום אילוסטרציה: יצחק טסלר)
2 צפייה בגלריה
דוח חניה
דוח חניה
דוח חניה
(צילום: רועי אלמן)

מבדיקת mynet עולה כי הפקחית הועסקה בעירייה מאז אוגוסט 2021. לאחר שהתקבלו תלונות של נהגים אשר טענו כי נשלחו אליהם דוחות שגויים, בוצעה בדיקה אשר חשפה את ההונאה. באפריל 2024 נשלח לעובדת זימון לשימוע במטרה להודיע לה כי יש כוונה לפטר אותה בטענה לאי התאמה.
במאי 2024 התקיימה ישיבת שימוע, ובפרוטוקול הדיון שהעתק שלו נשלח לעובדת נכתב: "הנהלת העירייה התרשמה כי העובדת לא מפנימה ולא מבינה את חומרת מעשיה, במתן הדוחות הכפולים ומשולשים לאזרחים ואת אחריותך לחובת האמינות המוטלת עלייך במסגרת תפקידך בעירייה. הטענות בשימוע העלו סתירות ואף לימדו על קושי לסמוך עלייך ועל אמינותך בביצוע התפקידך ומימוש הסמכויות הכרוכות בתפקיד זה".
מתברר כי במהלך השימוע העובדת הביעה חרטה על מעשיה. אלא שחברי ועדת הפיטורים לא התרשמו מכך וכתבו: "הרושם שהתקבל מדברייך הינו כי החרטה שהבעת על המיוחס לך הובע על ידך על מנת לצאת ידי חובה ולמנוע את הליך שקילת סיום שירותך בעירייה. מבלי להבין את חומרת מעשייך והשלכות ואת הנזק שגרמת לעירייה ולאזרחים.


"רישום הדוחות הכפולים כפי שמיוחס לך, הסב עוגמת נפש וטרחה רבה לאזרחים אשר נאלצו להשקיע מזמנם בהגשת פניות תלונות ובקשות לביטול הדוחות, לרבות באמצעות תקשורת וגורמי הביקורת. מעבר לכך, מדובר בתפקוד לקוי ולא כפי המצופה מפקחית בעירייה, אשר ייצר הכבדה משמעותית על עבודת העירייה אשר נאלצה להקצות משאבים רבים לטיפול בבקשות, בדיקתן, ביטול דוחות ומתן מענה לאזרחים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הנושא מטופל בהתאם להליכים המקובלים ועל פי הוראות הדין. העירייה רואה באופן פעולה כזה דבר לא מקובל ולא ראוי". את תגובת הפקחית לא ניתן היה להשיג.