למעלה ממחצית מהעובדים באגף התברואה של עיריית ירושלים המתגוררים במזרח העיר לא הגיעו לעבודה בשבועיים הראשונים של הלחימה, זאת לעומת התייצבות כמעט מלאה של עובדים יהודים, כך מגלה יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל. לדבריו הסיבה העיקרית להיעדרות של העובדים הערבים נבעה מחשש שיתנכלו להם על רקע הדיווחים על הטבח הקשה ביישובי העוטף.
1 צפייה בגלריה
עובד ניקיון, עובד תברואה
עובד ניקיון, עובד תברואה
עובד ניקיון, עובד תברואה
(צילום: אדווה חולי)
גם בבתי החולים נעדרו עובדים רבים מצוותי התחזוקה והניקיון. בשערי צדק נעדרו כ־15 אחוז מהמנקים וגם בהדסה מצאו עצמם במצוקת כוח אדם. בבית החולים פתרו זאת הודות למתנדבים, חלקם בני נוער, שהגיעו לסייע.
בתוך כך בשבוע האחרון נרשמה מגמת שיפור בעוד שיותר ויותר עובדים ערבים החליטו לחזור לעבוד. כך למשל, רואים יותר עובדי תברואה ברחובות. בעירייה החליטו להכיל את המצב ולנהוג בגישה מקלה כלפי העובדים זאת משום שחלק גדול מעובדי התברואה הם ממזרח העיר.

הרבנים למען הערבים

בשבוע הראשון ללחימה, הותקף באכזריות עובד ערבי של העירייה, שעסק בניקיון ברחוב הלל. חבורה של מספר יהודים צעירים קיצוניים החלו לתקוף אותו ללא סיבה והוא מצא עצמו שוכב על הקרקע פצוע. כמה ימים לאחר מכן, נעצרו שני צעירים יהודים נוספים שתקפו ללא סיבה עובד עירייה שעסק בניקיון שוק מחנה יהודה. עוד בחדשות:

עכשיו, הרבנים בירושלים ביניהם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו קוראים לתושבי העיר לא לפגוע בעובדים ערבים: "אנו מבקשים להזהיר גדולים על קטנים שלא יהיה איש שיעשה ריב ומדון עם אותם עובדים", כתבו הרבנים בניהם גם נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק יוסף; ראש ישיבת פורת יוסף, הרב משה צדקה, הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה משה עמאר ועוד.
פורסם לראשונה: 08:42, 02.11.23