אסנת מגבעת שאול, בחורה חרדית בת 20, רק רצתה להתפלל בכותל. היא לא חלמה שהיא תזכה לעשות עוד קצת טוב בעולם ולסייע למישהי שהיא בכלל לא מכירה ושהיא בכלל לא מהרקע שלה. במיוחד בימים שהאהבה בעם שלנו קצת נחבאית בין ענני השנאה והעוינות.
2 צפייה בגלריה
פקח ברכבת הקלה
פקח ברכבת הקלה
פקח ברכבת הקלה
(צילום: יצחק טסלר)
"הייתי עם חברות בדרך לכותל", סיפרה אסנת ל-mynet ירושלים, נסענו בקו 1 בשעה 12 בלילה. "היינו קבוצה גדולה של חברות. כולנו תיקפנו כמובן ואחת תיקפה בטעות ארבע פעמים במקום שלוש על חלק מהבנות. מאחורינו ישבו 2 בנות שנראו חילוניות, ואחת מהן לא שילמה. בתחנה שאחר כך עלו ארבעה פקחים לאוטובוס. זו שלא תיקפה מיהרה לתקף אך הפקח ראה אותה ונתן לה דו"ח והתעצבן".

2 צפייה בגלריה
אוטובוס אקסטרה
אוטובוס אקסטרה
אוטובוס אקסטרה
(צילום: mynet)
לדברי אסנת הבחורה התחננה בפניו שיבטל לה את הדוח והראתה לו את התיקוף אך הוא סירב לוותר לה והן התקוממו.
מה עשיתן? "לא הבנו מיד מה קורה וכשהבנו באנו להגנתה וביקשנו שיבטל לה את הקנס. הראנו לו שאחת הבנות תיקפה 4 פעמים במקום שלוש וזה יחשב בשבילה. אבל הפקח סירב בתוקף. בלי מחשבה נוספת הציעה אסנת לחברותיה לסייע לבחורה ולשלם לה את הקנס שעמד על 100 שקלים.

קראו גם:

"כל אחת הוציאה כמה שקלים, לא היה לנו הרבה. הגענו לשישים שקלים, לא למאה, אבל החלטנו שזה עדיף מכלום. בהתחלה הלכנו לפקח וביקשנו לשלם עבורה את הקנס, אך הוא כעס מאוד שאנחנו מעזות לשלם על מישהי שלא תיקפה, אז באנו אליה ונתנו לה את הכסף".
איך היא הגיבה? "היא התרגשה מאוד והתחילה לבכות ואמרה 'בחיים לא קרה לי דבר כזה, אני לא מאמינה, איזה חמודות אתן'. היא ניסתה להחזיר לנו את הכסף אבל אמרתי לה: 'זה לא בגלל שאין לך כסף, אלא זה לא נעים לקבל דו"ח'. החברה שלה, שישבה לידה, הוציאה מיד 40 שקלים והשלימה לה למאה. זה עשה לנו הרגשה טובה, זה חסד טוב כזה. חמוד".