מאז שזוהר שכטר החמודה נולדה, אמא שלה, הדסה, רוצה לאתר את האדם שסייע לה ביום המרגש. מתברר שבבוקר יום ראשון (14 במרץ) האם חשה בצירים ולכן התקשרה לבעלה וביקשה שייקח אותה בדחיפות לחדר היולדות.
1 צפייה בגלריה
שכטר והבת זוהר. בזכות הסיוע הלידה לא התרחשה במסדרון
שכטר והבת זוהר. בזכות הסיוע הלידה לא התרחשה במסדרון
שכטר והבת זוהר. בזכות הסיוע הלידה לא התרחשה במסדרון
(צילום: פרטי)

אבודה במסדרונות

את שני ילדיה הראשונים ילדה שכטר בשערי צדק אלא שהפעם היא בחרה בעין כרם. לרוע מזלה, בגלל מגפת הקורונה לא נערך סיור מקדים לנשים בהריון, ולכן היא לא ידעה איפה ממוקם חדר היולדות בתוך הקומפלקס הענקי של המרכז הרפואי. הלחץ גבר כאשר בזמן הנסיעה היא חשה בצירים מסודרים, בכל שלוש דקות.
"כשהגענו ויצאתי מהרכב נעמדתי וחשתי בציר אחד ארוך", היא מספרת בהתרגשות. "את הדרך אל מעלית החניון כבר עשיתי בכאבים גדולים. האיש הזה, שאני ממש מקווה למצוא בזכות הכתבה, ראה אותי במעלית של החניון והבין כנראה שזה חריג למרות שאני דווקא הייתי בשקט ולא צעקתי. הוא אמר לבעלי שאיך שתיפתח הדלת של המעלית הוא ירוץ להביא לנו כיסא גלגלים כדי שלא אצטרך ללכת את כל הדרך. מהרגע שהוא הגיע והתיישבתי על כיסא הגלגלים הוא ליווה אותנו לאורך כל הדרך".
שכטר מספרת שככל שנקפו הדקות הלחץ גבר. "לא ידענו לאן הולכים, אז הוא הלך לפנינו ושאל כל מאבטח וכל אדם שנקרא בדרכו איפה המחלקה ולאן צריך ללכת. בעלי רץ אחריו ודחף אותי במסדרונות בית החולים על כיסא הגלגלים.
"כשנכנסנו למעלית שיורדת לחדר הלידה כבר הרגשתי את הראש של התינוקת יוצא. נכנסנו לחדר הלידה והאיש צעק למיילדות בדחיפות: 'יש כאן יולדת, הראש בחוץ, הראש בחוץ'. ברגע שהגיעו אלי המיילדות הוא פשוט נעלם. לא הספקנו אפילו לומר לו תודה או לשאול אותו איך קוראים לו. כאשר נעמדתי מהכיסא, התינוקת פשוט החליקה החוצה והלידה הסתיימה. כך שאם הוא לא היה מביא לי כיסא והייתי צריכה ללכת את הכל היא היתה יוצאת קודם.
"הוא נראה כמו סתם מישהו שבא לבקר מישהו אחר, ושם לב לכך שהייתי במצוקה, עצר את מה שהוא היה בדרך אליו ולקח על עצמו לעשות משהו ללא שום אינטרס למען מישהו שהוא לא מכיר.
"הוא בסביבות גיל 30, ממוצא ספרדי וחובש כיפה. אני מקווה שזה מדויק כי הייתי בתוך חוויית הלידה והזיכרון די מעורפל. בגלל שאנחנו חושבים שאולי הוא משתייך לעולם החרדי אז לא חשבנו שדרך פייסבוק אבל גם זה ניסינו.
"כל מה שאני מבקשת הוא בעצם רוצה להגיד לו תודה, זה ממש חשוב לי כי הוא ממש היה חלק מהתהליך, מהדרך המיוחדת של הלידה הזאת. אני רוצה גם לספר לו שבזכותו הספקתי ללדת עם צוות רפואי ולא לבד במסדרון בחוץ. אולי אפילו לתת לו משהו קטן".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים