רק 21 שנה לאחר לכתו, המשורר המוערך והנודע יהודה עמיחי יזכה להנצחת שמו. המקום הנבחר: הכיכר במפגש הרחובות מרטין לותר קינג וצבי גרץ, לא רחוק ממלון ענבל.
1 צפייה בגלריה
הכיכר שתישא את שמו של יהודה עמיחי
הכיכר שתישא את שמו של יהודה עמיחי
הכיכר שתישא את שמו של יהודה עמיחי
( צילום: דן פורגס ואלכס קולומויסקי)
אומנם בינתיים נראה כי הסאגה הגיעה לסוף טוב, אך ברור לכל הדעות כי למשורר שחרז חרוזים לסמטאות, לבניינים ולרחובות העיר היה מגיע הרבה יותר ומוקדם יותר. לדוגמה, בחיפה, תל אביב, גן יבנה, ואפילו בורצבורג שבגרמניה, עיר הולדתו של עמיחי, כבר יש רחובות על שמו של אחד המשוררים המובילים שהיו לנו במאה ה־20. משרד החינוך מעניק פרס שנתי על שמו, ודואר ישראל הוציא בול לזכרו במלאות שנה לפטירתו.
אולם רק כאן בירושלים, בעיר שבה למד באוניברסיטה העברית, לימד, חי בימין משה וכתב עליה רבות - התעכב איתור המקום הראוי להנצחתו זמן כה רב.
"אין לי מושג למה זה נסחב כל השנים", אומרת ל'בונוס' אלמנתו של המשורר, חנה עמיחי. "בהרבה ערים ברחבי הארץ כבר יש לא מעט רחובות על שמו של עמיחי, בכפר סבא, נתניה ותל אביב. הבנתי שבירושלים כנראה אין רחובות חדשים אז החליטו לעשות כיכר. המשפחה מאוד מודה לראש העיר הנוכחי שפתר את העניין, ואני מקווה שזה אכן יסתדר ויבוא על תיקונו בכיכר שברחוב לותר קינג".
הכיכר ניצבת מעל שדה פרא מגודר בסמוך לעמק רפאים. העוברים ושבים ברחוב עוד יכולים להבחין בשלט קטן שניצב בשער המקום, שעליו מצוין כי במקום היתה עתידה לקום שכונה על שמו של עמיחי, אלא שהשלט נתלה אי שם בשנת 2000 וכידוע המגרש נותר ריק.
מהעירייה נמסר: "המקום להנצחת יהודה עמיחי נקבע על ידי העירייה לפני מספר שנים. לאחר שיח שהתקיים לאחרונה בין ראש העירייה לרעייתו של יהודה עמיחי הוחלט לאתר מקום חדש להנצחה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים