שנה לרצח האכזרי של מיכל סלה: 'פורום מיכל סלה' ועיריית ירושלים יקיימו תוכניות חינוכיות למנהלי בתי ספר ולצוותי חינוך בירושלים להצלת חיים, למיגור אלימות במשפחה ולזיהוי תמרורי אזהרה.
1 צפייה בגלריה
מיכל סלה ז״ל
מיכל סלה ז״ל
מיכל סלה ז״ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
שנה עברה מאז רציחתה האכזרית של מיכל סלה (32), עובדת סוציאלית שעבדה עם בני ובנות נוער בירושלים. בין היתר, עבדה סלה בעמותת 'החוט המשולש' לנוער בסיכון, ובבית ספר בפסגת זאב.
עוד בחדשות:
הרצח האכזרי תפס את משפחתה של מיכל בהפתעה. "אילו מיכל הייתה יודעת שאסור להיפרד לבד מאדם שהוא קנאי אובססיבי – היא הייתה חיה היום. כל אדם צריך להכיר את תמרורי האזהרה בזוגיות, כמו שאנו יודעים לזהות תסמיני קורונה. מדובר בהצלת חיים", אמרה לילי בן עמי, אחותה של מיכל ויו"ר עמותת 'פורום מיכל סלה'.
ירדן פריימן, גיסה של מיכל וראש זרוע החינוך בעמותה: "מאז הרצח של מיכל קיבלנו אלפי פניות מנשים שקיבלו כוח מהטרגדיה והחליטו להיחשף ולצאת ממעגל האלימות. שמנו לנו יעד להנציח את זכרה של מיכל דרך הצלת חיים ולכן התחלנו לפעול בצורה חדשנית ותוך שיתוף פעולה עם רשויות. המטרה שלנו היא אפס נרצחות בשנה. בזכות העלאת המודעות לתמרורי האזהרה וחשיבה מחוץ לקופסא אפשר להגיע ליעד".
העמותה שמה לעצמה למטרה לפעול למניעת אלימות במשפחה לפני שהיא מתרחשת. הפעילות מתרחשת באמצעות העלאת מודעות, ייזום פתרונות למיגור אלימות באמצעות פתרונות טכנולוגים יצירתיים, יחד עם דגש על אחריות ומודעות ציבורית רחבה לזיהוי הנורות האדומות לאלימות.
"אמנם לא זכיתי להכיר את מיכל סלה ז"ל באופן אישי אך מהסיפורים שקראתי עליה אני יודעת שהפסדנו אישיות מדהימה שתרמה לחברה ולמערכת החינוך בירושלים בפרט", אמרה מחזיקת תיק החינוך וסגנית ראש העירייה חגית משה למיינט ירושלים, "אנו חייבים למנוע כל גילוי אלימות במשפחה, התא המשפחתי הוא אחד מנקודות החוסן החברתי החשובות שיש לנו ואנו חייבים לשמור עליו בתור חברה. דווקא בתקופת הקורונה אנו עדים לעלייה בתופעות של אלימות במשפחה ותוכנית זו רלבנטית מאין כמותה, לכן יזמתי עם מנהל חינוך בעיריית ירושלים והעמותה לזכר מיכל סלה ז"ל את התוכנית".
כזכור, סלה נרצחה ב-3 באוקטובר 2019 סמוך לראש השנה בידי בעלה אלירן מלול. כתב האישום מייחס למלול אכזריות רבה ברצח, כאשר בין היתר הוא שהה בזירת הרצח יחד עם סלה ובתה התינוקת במשך 17 שעות לאחר הרצח. לאחר רציחתה של סלה, נשים נוספות שהיו בעבר בקשרים רומנטיים עם מלול פנו למשטרה ודיווחו על אלימות שחוו מצידו.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים