ספטמבר השחור. "למרבה הצער, בעת האחרונה אנו עדים לעלייה במספר המקרים שבהם אנשים לא מהססים לשלוף סכין באירועים שונים - והתוצאות קשות", כך ציין השבוע גורם במחלקת התביעות של משטרת ירושלים. בשבועות האחרונים הולכים וגוברים אירועי דקירה על רקע פלילי.
על פי בדיקת מיינט ירושלים, בתוך כשבועיים וחצי בוצעו שש דקירות, שחלקן מוגדרות 'נסיון רצח'. מה שמאפיין את המקרים הללו הוא פיזור גיאוגרפי בכל העיר - מצפון, דרך המרכז ועד לדרום העיר.
3 צפייה בגלריה
הזירה בקינג ג'ורג'
הזירה בקינג ג'ורג'
הזירה בקינג ג'ורג'
(צילום: י.ג)

חתכים עמוקים בפנים

ב־3 בספטמבר הוזעקו צוותי מגן דוד אדום לרחוב סן מרטין בשכונת קטמונים בעקבות דיווח על גבר שנדקר לאחר שרוסס בגז מדמיע. חקירת המשטרה העלתה כי מדובר בסכסוך בין מספר מכרים. שני מעורבים בשנות העשרים לחייהם נעצרו, ובשבוע שעבר הוגש נגדם כתב אישום חמור בעבירות של איומים וגרימת חבלה.
עוד בחדשות:
בבקשה למעצרם של המעורבים עד תום ההליכים ציינה התובעת המשטרתית: "המשיבים ניגשו לקורבן, לאחר שאיימו איומים חמורים בטלפון. התנהגות בריונית זו של המשיבים, אשר לא היססו ופצעו את הקורבן, תוך שימוש בכלי נשק חד ומסוכן, מלמדת על מסוכנותם הרבה ועל יכולתם לפגוע בכל אחד, תוך התנהגות קיצונית וחסרת פרופורציה".
ב־11 בחודש הפך גן ציבורי בקרית יובל לזירת הדקירה הבאה. צעיר מירושלים מותקף בידי מספר רב של צעירים באותו גן. על פי ממצאי החקירה הראשונית, התקיפה האכזרית התבצעה באמצעות אלות וסכינים. הצעיר פונה במצב קשה לקבלת טיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
הזירה בקרית יובל
הזירה בקרית יובל
הזירה בקרית יובל
(צילום: יואב דודקביץ')
דקות לאחר האירוע עצרו שוטרי סיור בסמוך למקום שני מעורבים, ובחיפוש ברכבם אותרו פטישים ומקלות - שעל פי החשד שימשו אותם לביצוע התקיפה. בסך הכל עצרה משטרת המחוז שמונה מעורבים בחשד לביצוע עבירות של נסיון רצח וגרימת חבלה.
נציג המשטרה ציין בדיון בהארכת מעצרם של החשודים: "הקורבן במצב קשה מאוד. בית המשפט יכול להתרשם מהתמונות שמשויכות לתיק החקירה. דווח לי שהקורבן מורדם ומונשם בעקבות החבלות שנגרמו לו. יש לו חתכים עמוקים בפניו, בצווארו, ובעצם בכל הגוף - הוא חבול לגמרי".

ארבעה מקרים ביום

17 בספטמבר. לא חלפו שישה ימים וקטטה אלימה פורצת בין מספר צעירים במרכז העיר, שגם בה נכללות דקירות. שני מעורבבים נעצרו בחשד שתכננו לרצוח את הקורבן שתקפו. קצין החקירות הממונה על הטיפול בתיק ציין בבית המשפט: "בתור הקצין שממונה על החקירה בתיק הזה, חשוב לי לציין שמדובר במקרה חריג. זהו אירוע מורכב עם מספר רב של מעורבים".
המשטרה הצליחה בסופו של הליך להאריך את מעצרם של אותם מעורבים במספר ימים. על פי ממצאי החקירה, במהלך קטטה ברחוב המלך ג'ורג' נדקר אחד הצעירים שהיו בזירה. המשטרה חושדת כי הנדקר תכנן לרצוח את הדוקר כנקמה. לאחר מכן ארבה קבוצת צעירים לדוקר ופצעה אותו באורח קשה. ביום ראשון השבוע עצרה המשטרה את הצעיר שנדקר בחשד שתכנן לרצוח את הדוקר. אלא שכאן ציפתה אכזבה לתובע המשטרתי - בית משפט השלום לא נעתר לבקשת המשטרה וציין כי "לא קיימת תשתית ראייתית לקביעת החשד החמור".
3 צפייה בגלריה
תיעוד הקטטה במרכז העיר
תיעוד הקטטה במרכז העיר
תיעוד הקטטה במרכז העיר
(צילום מסך מתוך הסרטון)
ובאותו יום. סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר ויכוח בין מספר צעירים שנכחו בכיכר ציון לבין עובדי תברואה של עיריית ירושלים גלש לפסים אלימים, כאשר במהלך הקטטה נדקר אחד מעובדי התברואה ולעבר עובדים אחרים הושלכו חפצים ובקבוקי זכוכית. חלק מהמעורבים אף תיעדו בזמן אמת את התקיפה ופרסמו אותה ברשתות החברתיות תחת הכיתוב "ערבים כלבים עובדי עירייה קיבלו בראש" ו"השוטרים האלה צריכים לקבל בראש גם".
המשטרה מסרה: "בקטטה אחת שאירעה באזור כיכר ציון בין עובדי עיריית ירושלים למספר צעירים, השוטרים פעלו להפסיק את התקיפה ועצרו לחקירה שבעה מעורבים משני הצדדים".
לא חולפת שעה קלה ואירוע דקירה מתרחש גם ברחוב בצלאל. מדובר בקטטה בין מספר צעירים. במהלך אותה קטטה, שנסיבותיה עדיין נחקרות, נדקר צעיר בחלק האחורי של גופו, והוא הובא במצב בינוני עד קשה לבית החולים.
הסכינים ממשיכות להישלף עוד באותו יום. הפעם הזירה היא ממילא. גורמי רפואה מוזעקים למדרחוב היוקרתי, בעקבות דיווח על קטנה אלימה. אלא שהבחור שנדקר חושש כי המקרה יגיע למשטרה, ובעודו פצוע הוא מסרב להתפנות עם האמבולנס ונמלט מהמקום.
בשנים האחרונות נרשמת עלייה כמעט רצופה ב'עבירות נגד גוף' במחוז ירושלים. על פי נתוני משטרת ישראל - עבירות של חבלה גופנית חמורה, תקיפה ושאר עבירות נגד גוף אדם כפי שמכנים במשטרה עלו בקרוב ל־20 אחוז בשש השנים האחרונות. כך, בשנת 2014 הן עמדו על 13.4% מתוך סך העבירות. בשנת 2015 הן הגיעו ל־14.6%. בשנת 2016 וב־2017 נרשמה יציבות בנתון הזה, ובשנת 2018 עלה שיעור העבירות ל־15.6%. בשנה שעברה חלה עלייה נוספת, והפעם 16.4% מסך העבירות היו עבירות של חבלה גופנית חמורה ותקיפה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים