כרטיס האשראי החסום, הקוד הסודי, וההונאה: כאילו הקורונה לא הספיקה לבעלי העסקים, מתברר כי עליהם להתמודד גם עם הונאת אשראי מסוג חדש. בכתב אישום שהוגש השבוע נחשף כיצד צעיר ירושלמי (20) מצא דרך לעקוף את החסימה של כרטיס האשראי שלו.
1 צפייה בגלריה
העברת כרטיסי אשראי
העברת כרטיסי אשראי
העברת כרטיסי אשראי
( צילום: shutterstock)
לטענת התביעה, ההונאה עבדה בצורה הזאת: הצעיר רכש מוצרים וביקש לשלם בעזרת כרטיס האשראי. אלא שהוא ידע שכעבור זמן קצר המוכרים יקבלו התראה שהכרטיס נחסם בידי חברת האשראי. לכן הצעיר הבהיר במהלך חגיגת הקניות כי מדובר בכרטיס 'מאובטח' שמצריך קבלת 'קוד אישור'.
עוד בחדשות:
לאחר שהמוכרים העבירו את הכרטיס וכצפוי קיבלו התראה על 'סירוב לביצוע העסקה', הצעיר מסר להם קוד מיוחד שבאמצעות הזנה שלו העסקה בוצעה. כך הוא ביצע בזו אחר זו רכישות באלפי שקלים, עד שבחברת האשראי עלו על הפטנט.
על פי כתב האישום, בין השאר הגיע הצעיר לחנות 'רואים שש שש' ברחוב בן יהודה וביקש לקנות משקפיים ועדשות ב־1,650 שקל. בעזרת הקוד הסודי העסקה אושרה, ולכן לאחר מספר דקות הוא נכנס לחנות 'גולד טיים' בקניון מלחה ורכש שרשרת, צמיד וטבעת בסך 2,700 שקל. גם הפעם העסקה נחסמה, ושוב הקוד הסודי איפשר לעקוף את מערך האבטחה של חברת האשראי.
על פי האישום השני, הצעיר ביקר ב'טויס אר אס' בתחנה המרכזית וקנה הוברבורד באלף שקל, המשיך לחנות 'באג' ורכש גלקסי ב־1,599 שקל. עוד באותו יום הוא ביקר שוב ב'גולד טיים' שבקניון ורכש שרשרת זהב וצמיד זהב 14 קראט בעלות כוללת של כ־5,000 שקל. כמו כן הוא קנה בגדי ספורט ונעליים בחנות נייקי. מספר ימים לאחר מכן ביקר הנאשם שוב ב'גולד טיים' שבקניון מלחה וביקש לרכוש תכשיטים נוספים, מה שהעלה חשד וגרם להם לקרוא למשטרה. בירור קצר מול חברת האשראי חשף את השיטה, והוביל להגשת כתב האישום.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים