לבקשת ראש עיריית ירושלים: מד"א יקים מתחם "היבדק וסע" במזרח העיר. המתחם יתווסף למתחם הקיים בחניון טדי במלחה.
2 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע ברחוב עלר
מתחם היבדק וסע ברחוב עלר
מתחם היבדק וסע ברחוב עלר
(צילום: עיריית ירושלים)
מנכ"ל משרד הבריאות אישר לבקשת ראש עיריית ירושלים להקים מרכז ייעודי לבדיקות במזרח העיר. המתחם יוקם ברחוב עלר, בין טיילת האס לתחנת עוז, והבדיקות יחלו בהקדם האפשרי.
הבדיקות צפויות להתחיל מחר (ה'), וייעשו על ידי צוות מד"א בסיוע עיריית ירושלים. המטרה: להגביר את כמות הבדיקות במזרח העיר. תושבים שאין באפשרותם להגיע למתחם באופן עצמאי יקבלו סיוע של מד"א ועובדי הפיקוח העירוני של עיריית ירושלים.
2 צפייה בגלריה
מתחם ״היבדק וסע״ בירושלים
מתחם ״היבדק וסע״ בירושלים
מתחם ״היבדק וסע״ במלחה
(צילום: יואב דודקביץ׳)
במתחם צפויים להיבדק תושבים ששוהים בבידוד ביתי, פיתחו תסמינים וזומנו על ידי מד"א להגיע למתחם. בנוסף, אתמול החל לפעול מלון קורונה "עץ הזית" לטובת חולי קורונה תושבי מזרח העיר.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "נעשה כל שנדרש כדי לסייע לאנשי הרפואה לבצע את משימתם המרכזית בעת זו, צמצום ההידבקות בקורונה, והדברתה. אני מבקש מתושבי מזרח העיר להיות סבלניים, לגלות הבנה, וכמובן לפעול ע"פ הנחיות משרד הבריאות".
מוקדם יותר, מד"א ירושלים החליט להעביר את בסיס הפעלת הדוגמים לאוניברסיטה העברית בירושלים שנרתמו מיד לסייע, והקצו לחובשים והפראמדיקים של מד"א מבנה גדול.

איך זה עובד?

את המתחם עצמו מפעילים נציגי מד"א, כאשר על הסדר לפני עמדות הבדיקה יהיו אמונים סיירי אגף הביטחון של העירייה שיקבלו לצורך העניין אמצעי מיגון. על פי ההנחיות ההגעה לבדיקה במתחם "היבדק וסע" נעשית רק בתיאום עם מד"א, כאשר ניתן להגיע למתחם רק ברכב הפרטי. אל המתחם יזומנו תושבים אשר נמצאים בבידוד ביתי ופיתחו תסמינים. תושבים אלה צריכים לפנות למוקד מד"א (שמספרו, 101) במידה ונציגי מד"א יחליטו כי עליו להגיע לבדיקה יישלח אל התושב מסרון (SMS) עם קישור למילוי פרטים אישיים, ולאחר הזנת הפרטים, יקבל קוד QR. עם קבלת קוד QR, ניתן להגיע למתחם הבדיקות, במועד שנקבע, ברכב פרטי כאשר החלונות סגורים.
בנוסף על הטלפון הנייד (ובו קוד ה-QR) על התושב להביא עמו תעודה מזהה. (במידה והנבדק קטין, עליו להגיע עם הורה שיציג את תעודת הזהות שלו יחד עם הספח ובו פרטי הילד). אם מדובר על בוגר שזקוק לסיוע במהלך הבדיקה, יש להקפיד שמבוגר ישב לידו במושב האחורי.
בכניסה למתחם יש להציג את מסך הטלפון עם קוד ה-QR שהתקבל. רק כך ניתן להיכנס למתחם ולבצע את הבדיקה. אם יש ברכב מספר נדגמים, על הנהג להציג את הקודים של כל הנוכחים. בבדיקה עצמה פראמדיק של מד"א לוקח את הדגימה, ומעביר באופן מסודר למכולת קירור, עד להעברתה לבדיקה במעבדה. מיד עם סיום לקיחת הדגימות, על הנהג לסגור את חלונות הרכב ולנסוע חזרה לביתו.
במגן דוד אדום מבקשים להדגיש כי בשום שלב בתהליך אין לצאת מהרכב ולא לפתוח חלונות, למעט כאשר מתבקשים לעשות כן ע"י איש מד"א.