במרכז ירושלים נערך בשבוע שעבר טקס מרגש שבו הוצב ספסל לזכרו של דודו קופרמן ז"ל, מוותיקי העיר, שהיה מוכר בכינוי 'דודו ראש העיר'.
1 צפייה בגלריה
קופרמן ז"ל והספסל לזכרו
קופרמן ז"ל והספסל לזכרו
קופרמן ז"ל והספסל לזכרו
(צילום: פרטי ושלומי כהן)
קופרמן ז"ל נולד וגדל בשכונת גאולה בעיר, בן למשפחה שהתגוררה בבירה מזה עשרה דורות. במשך שנים היה איש רשות השידור ביום ואיש בוהמה בלילה.
בשנות ה־60 היה חלק מחבורת טעמון, שבה היו חברים גם עמוס קינן, חיים חפר ודן בן־אמוץ, שנקראה על שם בית הקפה שאותו פקדו מדי יום והיתה ידועה בהיעדר הגבולות והנימוסים. בשנות ה־80 וה־90 כתב קופרמן טור אישי שזכה לפופולריות רבה, שבו תיאר את חוויותיו כאיש חיי הלילה. לאורך השנים הוא התפרסם כאושיה ירושלמית וכמספר סיפורים.
את שמו קיבל, כך לפחות סיפר, בעקבות מפגש אקראי עם ראש העירייה המיתולוגי טדי קולק, שהיה מבושם מאלכוהול והציע לדודו את מפתחות הלשכה כדי שיוכל לנהל את העיר בשעות הלילה.

טרגדיה אישית

לפני כשבע שנים נפטר בנו היחיד, יונתן, מהתקף לב והוא רק בן 23. בראיון ל"ידיעות ירושלים" סיפר האב השכול: "אני מרגיש שאין לי כבר שום סיבה לחיות. מאז שאיבדתי את יונתן בני היחיד אני מרגיש בכל גופי וליבי את הצורך למות, וחש איך הגוף שלי קורס באיטיות אל עבר המוות". שנתיים לאחר מכן, באוגוסט 2017, הוא הלך לעולמו והותיר אחריו את הרעיה נעמי.
בשבוע שעבר נעמי התרגשה מאוד כאשר ראש העירייה משה ליאון הגיע לטקס, שבו נתלה שלט לזכרו של 'דודו ראש העיר' על ספסל ברחוב הפלמ"ח. האירוע נערך בצמוד לבית הקפה 'דובשנית', שהיה אהוב על המנוח ושבעליו תרמו את הכיבוד לטקס. חברים רבים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, ובהם אליעזר יערי, אליהוא בן און ושלום אורן.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים