מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר סיכלו שני ניסיונות לשיווק של 4 טונות של בשר עוף ובקר, המהווים סכנה לבריאות הציבור, ויועדו להימכר באזור ירושלים וחיפה.
1 צפייה בגלריה
הבשר שהשמידו פקחי משרד החקלאות
הבשר שהשמידו פקחי משרד החקלאות
חלק מהבשר שהשמידו פקחי משרד החקלאות
(צילום: משרד החקלאות)
כחלק מביקורת בסמוך ליישוב גבעת זאב שבאזור ירושלים, הבחינו המפקחים ברכב חשוד שמוביל מזון מן החי. כאשר עצרו את הרכב, מצאו המפקחים כי הרכב מוביל 3 טונות של עופות שנשחטו ללא כל פיקוח וטרינרי. כמו גם, חלק גדול מהעופות אוחסנו בארגזים בתא המטען, אך חלקים ממנו גם הונחו על ריצפת הרכב כאשר הם מובלים ללא קירור.
מחקירה ראשונית, עלה כי המבריח בשנות ה-40 לחייו, רכש את הסחורה בכפר מנדה, מתוך רצון לשווקה בירושלים. אך נעצר טרם הגעתו ליעד הסופי. בחקירתו עלתה כוונתו למכור את העופות בשכונות ירושלים, בכך למעשה לסכן באופן ממשי את בריאות הצרכנים. לנוכח הסכנה הנשקפת לבריאות הציבור, העופות הועברו להשמדה. נגד נהג הרכב נפתחו הליכים משפטיים ורכבו הוחרם.
רואי קליגר, מנהל היחידה לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "לצערנו, המקרים הללו הם הקצה שבקצה. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת למנוע מניסיונות מעין אלו להצליח, וכך גם הצלחנו למנוע את שיווקן של העופות בירושלים והבשר . אך ללא הקשבת הצרכנים להוראות, לא נוכל להבטיח את בריאות כולנו. לכן, אני חוזר ומדגיש, יש להקפיד ולרכוש מוצרים מן החי בנקודות מכירה מוכרות ומוסדרות, לשים לב לאריזה, לתווית ולסימון".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים