אור בקצה המנהרה? בית החולים הירושלמי, הדסה ובית החולים איכילוב יובילו את הטיפול הישראלי בתרופת אביגן שהגיעה מיפן. התרופה נבחנת כמענה יעיל לטיפול במחלת הקורונה בשלביה הראשונים כמקצרת את זמן המחלה ומונעת התדרדרות למצבים קשים.
המשלוח הגיע לארץ בעקבות שיתוף פעולה של שגרירות ישראל ביפן, משרד החוץ, משרד הבריאות, חמ"ל הרכש והמרכזים הרפואיים הדסה ואיכילוב אשר גם יובילו את הניסוי הישראלי בתרופה.
1 צפייה בגלריה
פרופ׳ רן ניר פז מהדסה
פרופ׳ רן ניר פז מהדסה
פרופ׳ רן ניר פז מהדסה
(צילום: דוברות הדסה)
בשבוע שעבר הגיע לארץ המשלוח הראשון ועבר אישור של משרד הבריאות שיאפשר תחילת ניסוי הרב מרכזי בישראל שיכלול כ-80 חולים והמרכזים הרפואיים הדסה, איכילוב, סורוקה ופורייה ושילוב עם חוקרים מהאוניברסיטה העברית.
ועדת הלסינקי להיתרים לניסויים קליניים בבני אדם התכנסה היום בהדסה על מנת לבחון מספר הצעות לניסויים מבטיחים בטיפול בחולי קורונה ואישרה עקרונית את התחלת הטיפול בתרופה אביגן מיפן. על פי התכנון, לאחר האישור המלא של הועדות המקומיות ושל משרד הבריאות יתחיל הטיפול כבר בשבועות/ ימים הקרובים.
פרופ' רן ניר פז מהדסה והאוניברסיטה העברית, מי שאף פעל ביפן בליווי הישראלים שהורדו מן הספינה כשהם חולים והטיפול בהם בבתי החולים הצבאיים במקומיים, מסביר כי התרופה שפותחה במקור כטיפול לשפעת פנדמית אמורה לקצר את משך התחלואה והפרשת הנגיף בחולים מאושפזים של COVID19, כפי שהראו מספר מחקרים ראשונים בתרופה זו שפורסמו בסין. "התרופה גם נמצאת במסגרת ההנחיות לטיפול כאחת מתרופות הקו הראשון ביפן כעת. המטרה של המחקר הישראלי לבחון האם אכן התרופה יעילה בהתוויה זו".