פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום בצהריים (א') כתב אישום חמור נגד ארבעה צעירים יהודים בעבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, השתתפות בהתפרעות והחזקת סכין בפיגוע הדקירה בשוק מחנה יהודה. בפרקליטות מבקשים לעצור את הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים.
1 צפייה בגלריה
הזירה בשוק מחנה יהודה אמש
הזירה בשוק מחנה יהודה אמש
הזירה בשוק מחנה יהודה אמש
(צילום: לירן תמרי)
על פי כתב האישום ביום 12.5.21 סמוך לשעה 22:30 נפגשו הנאשמים ברחוב אגריפס וצעדו בצעידה רבת משתתפים לכיוון שכונת שייח ג'ראח תוך שהשמיעו קריאות לאומניות נגד ערבים "בדם ואש נפדה את ישראל", "בדם ואש נפדה את ירושלים", "מוחמד מת" ו"שישרף לכם הכפר".
על פי כתב האישום, עם הגעתם לשכונה הערבית החלה במקום הפרת סדר במהלכה ניסה אחד הנאשים לחלץ עצור מידי השוטרים ובעט ברגלו של אחד הבלשים. זמן קצר לאחר מכן עזבו הארבעה את המקום והתקדמו לביתו של אחד הנאשמים בשוק מחנה יהודה במטרה להחליף בגדים שימנעו את זיהוים לאור השתתפותם בהפרת הסדר בשכונת שייח ג'ראח.
לאור המצב הביטחוני בארץ, והצתת בית כנסת בעיר לוד יום קודם לכן, קשרו הנאשמים קשר לתקוף ערבי. זמן קצר לאחר מכן עבר ברחוב צעיר ערבי, שעבד במסעדה סמוכה והיה בדרכו לרוקן אשפה. "הארבעה אשר הבחינו במתלונן וחשדו כי מדובר בצעיר ערבי, החליטו לפנות אליו כדי לברר את זהותו ולוודא שאכן כך הדבר. הנאשם פנה אל המתלונן ושאל אותו 'מה המצב?' המתלונן השיב לו 'בסדר'.
"הנאשם השני המשיך ושאל 'מה אמרת?' וזאת כדי לוודא שמדובר בערבי, והמתלונן השיב 'אמרתי בסדר'. באותו הרגע ומשהובהר לארבעה כי מדובר בצעיר ערבי, אמר אחד מהם 'יא ערבי מניאק בוא לפה', תוך שהנאשם השני משפריץ על פניו של המתלונן כמות גדולה של גז מדמיע. בו בזמן החלו הארבעה להכות, לבעוט ולחבוט בגופו של המתלונן. נאשם מספר 1 אשר היה מצויד בסכין, החל דוקר את המתלונן בעוצמה לכל אורך גבתו תוך שיתר הנאשמים ממשיכים להכותו". על פי כתב האישום הצעיר נדקר 10 פעמים.
"אחד הנאשמים הגיע לאחר מסע הדקירות לישיבה באזור מרכז העיר וביקש מחברו להיפטר מבגדיו. זאת מאחר שהתמלאו בדמו של המתלונן, ובכוונה להשמיד ראיות שעלולות לשמש ראייה נגדו במשפט. וזה זרק את האמור בפח זבל סמוך", נכתב. מאחר שהסובבים ברחוב, אשר הבחינו בנעשה, החלו לצעוק, עזבו הנאשמים את הצעיר וברחו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם סבל המתלונן מעשרה פצעי דקירה, הוא הובהל לבית החולים שם הורדם והונשם. התיק נחקר ע"י יל"פ ציון ושירות הביטחון הכללי.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים