בשורה לתושבי ירושלים: ההפרדה המפלסית החדשה בצומת פת נחנכה היום (א'). ההפרדה תאפשר נסיעה מהירה ורציפה, ללא רמזורים, לאורך של כ-1 קילומטר בשני הכיוונים.
צומת פת מהווה את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והעמוסים של העיר ירושלים, בה עוברים מדי יום עשרות אלפי כלי הרכב. ההפרדה המפלסית כוללת בין היתר, שיקוע באורך של כחצי קילומטר ומעבר מקורה באורך של כ-60 מטר, המחברים בין הרחובות גולומב והרצוג. עלות הפרויקט הסתכמה ב-140 מיליון שקלים.
פרויקט ההפרדה המפלסית מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, קו הרכבת השני בבירה. הקו הירוק עתיד לחצות את צומת פת במפלס העליון תוך קבלת קדימות ועדיפות תחבורתית, ומזעור ההפרעה לתנועה בצומת.
הפרויקט הרכבת הקלה בירושלים מקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות תכנית אב לתחבורה ירושלים, האחראית על התכנון, וחברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, האמונה על ניהול וביצוע הפרויקט.
במקביל לפתיחת ההפרדה המפלסית לתנועה נמשכות עבודות הפיתוח בפרויקט, הכוללת בין היתר את הקמת טיילת הצופה לעמק הצבאים, שביל אופניים אורכי וכן עבודות גינון ופיתוח נופי. העבודות צפויות להמשך מספר חודשים נוספים עד להשלמת תצורתו הסופית והחדשה של צומת פת.
יצוין כי שכונת פת הממוקמת בדרום העיר צפויה לעבור מתיחת פנים משמעותית עם הקמתם של אלפי יחידות דיור ומתחמי מסחר ופנאי, לצד פיתוח אורבני רחב היקף לרווחת התושבים. חנוכת ההפרדה המפלסית נערכה במעמד ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון, נציגי תכנית אב לתחבורה ואורחים נוספים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "הפרויקט מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה שבנייתו צפויה להסתיים תוך מספר שנים, כאשר כבר תוך שנה נתחיל לראות את ניצני סיום הפרויקט הענק הזה שיהפוך את ירושלים לעיר המובילה גם בתחבורה ציבורית".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "פרויקט זה יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה באזור כולו ויהווה נדבך חשוב במערך התחבורתי העתידי של ירושלים בשנים הבאות".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים