בית המשפט בירושלים האריך היום (שישי) את מעצרו של הבכיר, אבי חובב - סגן מפקד מרחב ירושלים במד"א, החשוד במעורבות בפרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות לאזרחים על ידי מתנדבי מד"א עבור תשלום בארבעה ימים. חובב חשוד בגניבה על ידי עובד, עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה וקבלת דבר בנסיבות מחמירות.
2 צפייה בגלריה
אבי חובב, סגן מפקד מד"א ירושלים
אבי חובב, סגן מפקד מד"א ירושלים
אבי חובב, סגן מפקד מד"א ירושלים בהארכת מעצרו
(צילום: לירן תמרי)
סנגורו של אחד החשודים טען במהלך הארכת מעצרו כי הבכיר הורה לו לבצע את הפעולות: "אין כוונה לייצר איזו עבירה. הוא נקלע לפרשה שלא מתוך הבנה הוא קיבל הנחיות מהממונים עליו. מבקש לשחרר אותו בתנאים מגבילים. הוא מתנדב מצטיין במד״א שנים".
עוד בחדשות:
לטענת נציג הימ"ר החשוד עבד באופן ישיר מול המעבדות הפלסטיניות. בית המשפט הורה לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים של מעצר בית. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע לצורך הגשת ערר למחוזי.
2 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
נחקרו בחשד שביצעו בדיקות קורונה פיראטיות
(צילום: shutterstock )
באשר להארכת מעצרם של 3 חשודים נוספים שהובאו לדיון נוסף, אחד מהם שוחרר בהסכמת המשטרה. שני חשודים נוספים שוחררו ע"י בימ"ש, אך לאור בקשת עיכוב ביצוע ע"י המשטרה, הם נותרו במעצר עד להגשת הערר בעניינם.
מהמשטרה נמסר: "החקירה נמשכת במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם כלל המעורבים".
הפרשה הותרה השבוע לפרסום על ידי משטרת מחוז ירושלים ובמסגרתה נקשר שמו של הבכיר בפרשה. עד כה נעצרו חמישה מעורבים בניהם עובדים ומתנדבים.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים