פרשה חמורה במד"א ירושלים: חמישה עובדים ומתנדבים(תושבי ירושלים) במגן דוד אדום בעיר נעצרו ונחקרו השבוע בחשד לקבלת דבר במרבה בנסיבות מחמירות ומעשה העלול להפיץ מחלה לאחר שבחסות עבודתם במד"א ביצעו עשרות בדיקות קורונה פיראטיות שנשלחו למעבדות בשטחי הרשות הפלסטינית. לפי החשד, הם גרפו לכיסם עשרות אלפי שקלים תמורת הבדיקות. מספר עובדים נוספים במד"א נחקרו במסגרת פרשה זו.
1 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
נחקרו בחשד שביצעו בדיקות קורונה פיראטיות
(אילוסטרציה: shutterstock )
גורם במשטרה: "החשודים ניצלו את הבלגן השורר במדינה בעקבות המגיפה וניצלו את מעמדם". עוד רמז הגורם כי נבנתה תשתית ראייתית המאפשרת הגשת כתב אישום בשבועות הקרובים נגד חלק מהמעורבים.
עוד בחדשות:
חקירת הפרשה החמורה נחשפה בתחקיר ב"ידיעות אחרונות" ו-YNET שמיד לאחריו היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פתחה בחקירה. במסגרתה נחקרו מספר עובדים במד"א ומעצרם של חמישה מהם האורך.
בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם, ציין הטוען המשטרתי: "החקירה עניינה בגביית כספים עבור בדיקות קורונה פיראטיות, תוך ניצול מעמד החשודים כעובדי או מתנדבי מד"א. הבדיקות הפיראטיות נשלחו למעבדות בשטחי הרשות הפלסטינית וברמאללה תוך קבלת התוצאות והעברה התשובות ללקוחות באמצעות וואטסאפ בכדי שהבדיקות לא ימצאו במאגר משרד הבריאות וכך יישאר אנונימיות. אין צורך לפרט לגבי הפגיעה בציבור בעקבות תוצאה שלילית ממעבדה מרמאללה ולאחר מכן אותו אדם נמצא חיובי בעקבות בדיקת מעבדה תקנית".
סנגורו של אחד החשודים אמר במהלך הדיון: "בכיר או בכירים במד"א חשודים שהשתמשו בעובדים של מד"א לבצע בדיקות פיראטיות ולשלשל לכיסם כסף, זו הכותרת המתאימה לחקירה. אני חושב שלא פורסים את התמונה המלאה לגבי בכירים של מד"א שמשתמשים בעובדים לצורך רווח תוך שימוש בערכות בדיקה".
השופטת מאיה אב-גנים וינשטיין ציינה בהחלטתה: "עיינתי בתיק החקירה ממנו עולה תמונה מורכבת וקשה המקימה לעמלה מחשד סביר ביחס למשיבים. למרות שהחקירה מצויה אך בראשיתה, תיק החקירה מבסס חשדות כבדים כנגד המשיבים. המיוחס למשיבים מעלה עילת מסוכנות בדרגה גבוהה ביותר. ביצוע בדיקות במעבדה שאינה מוכרת כאשר בהתאם לחלק מהעדויות, הבדיקות אף בוצעו תוך הנחייה כיצד להכשילן מסכנות את בריאות הציבור".
מהמשטרה נמסר: "מדובר בחשודים שלקחו לידיהם את בריאות הציבור תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות, שכל מטרתן הנה למנוע את ההדבקה, ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המגיפה במינימום אבדות בנפש, כל זאת מתוך בצע כסף. נגד החשודים אנו מתכוונים לפעול במלוא החומרה על מנת למצות עמם את הדין".
ממד"א נמסר: " לפני מספר שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש פתיחת בדיקה לבירור העובדות. במהלך חקירת המשטרה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים אשר על פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם.
"יובהר כי מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים. אנו מודים למשטרת ישראל על התגובה המהירה והחקירה המאומצת לאיתור החשודים. פעילותם בארגון של המעורבים הופסקה בתיאום עם המשטרה ואנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים