אימת הרובוטים: בעיריית ירושלים מקדמים בימים אלה תוכנית להקמת חניון תת־קרקעי חדש וראשון מסוגו בעיר: חניון רובוטי, במפגש הרחובות ברטנורא ורד"ק, המכונה 'כיכר אסף'. תושבים רבים כבר מתנגדים ליוזמה, שכן לטענתם הקמת חניון מהסוג הזה ברחובות הפנימיים והצרים בשכונה תיצור טורי רכבים בכניסה אליו ותכביד על העומסים הקיימים שם ממילא.
2 צפייה בגלריה
לא רוצים רובוטים בשכונה. חניון רובוטי.
לא רוצים רובוטים בשכונה. חניון רובוטי.
לא רוצים רובוטים בשכונה. חניון רובוטי
(אילוסטרציה: shutterstock)
מדובר בחניון שיכיל יותר ממאה מקומות חניה בטכנולוגיה מתקדמת, שאמור לחסוך זמן בחיפוש ובהגעה אל חניונים גדולים ורבי מפלסים. בעל רכב שייכנס לחניון יוסע אוטומטית למקום חניה תת־קרקעי פנוי. על מנת להוציא את הרכב בעליו יכניס את השובר שניתן לו למכונה הייעודית, והרובוט יוציא אליו את מכוניתו החוצה. החניה הרובוטית, כך לפי הגורמים בעירייה, חוסכת גם בעלויות ההקמה. את התוכנית המדוברת מקדמת חברת עדן, שהופקדה על אחזקתם והפעלתם של החניונים הציבוריים ברחבי העיר.
בתחילת השבוע כבר החלו לזרום אל החברה מיילים מתושבי רחביה ובהם בין היתר, נכתב: "על ידי מהלך דמיוני זה הופכים תושבים רבים לשפני נסיון של חברת עדן ועיריית ירושלים. כנגד רעיון מטורף וחסר אחריות זה אנו מצידנו חייבים להתארגן למאבק חסר פשרות על מנת לבטל את התוכנית מוקדם ככל הניתן".
"להקים חניון כזה בכיכר אסף זה אסון תחבורתי", אומר רימון לביא (77) המתגורר ברחוב עזה. "החניון הרובוטי ייצור תורים ובלאגן בכל הסביבה. וזה חוץ מחסימת התנועה במשך חודשים ארוכים עד להקמתו. "הכיכר קטנה וסמוכה כל כך לבתים שכל הסביבה תסבול. זה ישרת בעיקר את בעלי המסעדות ובתי הקפה ברחוב עזה, ולא יפתור את מצוקת החניה של התושבים".
2 צפייה בגלריה
כיכר אסף ברחביה
כיכר אסף ברחביה
כיכר אסף ברחביה
(צילום: איתי פישהנדלר)
לביא מזכיר כי כבר קיימת חלופה למצוקת החנייה המקומית. "יש פתרון הרבה יותר הגיוני - לחפור חניון מול מכון ון ליר", הוא אומר. "זו תוכנית שכבר מאושרת בתוכנית האב של השכונה. שם יהיו גם הרבה יותר מקומות חניה מאשר בכיכר אסף".
פרופ' איתי פישהנדלר, פעיל עירוני, מסכים ומוסיף: "כיכר אסף היא המקום האחרון לעשות בו חניון רובוטי. 50 מטר מהכיכר יש חניון מאושר שלא מפריע לאיש, ובכל זאת העירייה מקדמת חניון אזורי במקום קטן בלב השכונה. התחושה היא שהעירייה דואגת לחשבון הבנק של היזמים ולא לרווחת התושבים. בזמן שפועלים שם למען הסדרת הבטיחות בכיכר מתכננים במקום גם חניון תת־קרקעי. יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל".
מכיכר ספרא נמסר: "העירייה בוחנת מספר חלופות במתחם. הדבר נעשה תוך מתן מענה לצרכי התושבים וקיום שיתוף ציבור מלא באמצעות המינהל הקהילתי".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים