תושבת אזור ירושלים עלולה לאבד בשבוע הבא את ביתה, אם לא תגייס באופן מיידי 400 אלף שקל. במשך ארבע שנים ארוכות ומייסרות התקשתה ד' לקבל גט. התיק הקשה התנהל בבית הדין הרבני האזורי בירושלים, וב־21 באפריל זומנו בני הזוג במגמה לנסות לסדר גט, או לחלופין לעצור את האיש אם יסרב.
1 צפייה בגלריה
אישה
אישה
אישה מאזור ירושלים קיבלה גט - אך צפויה לאבד את ביתה
(צילום המחשה: shutterstock)
ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהמקרה הקשה נגע לליבו, הגיע לבית הדין ולחץ על הבעל לתת גט, אלא שהלה דרש לקבל באופן מיידי מחצית מערך הדירה. בתגובה הציע חבר הכנסת לחתום על ערבות אישית בסך 650 אלף שקל, שיהיה עליו לשלם אם האישה לא תשיג את הכסף בתוך 60 יום.
הגט נחתם והאישה שוחררה מכבלי עגינותה, אבל עד כה השיגה רק כ־250 אלף שקל. אם היא לא תשיג באופן מיידי את יתרת הכסף היא עלולה לאבד את ביתה, או שהגרוש יעקל את חשבונו של סמוטריץ'.
"הסכום שנאסף הוא יפה, אבל לא מספיק", אומרת אחותה של ד'. "מכיוון שטרם הצלחנו לגייס את הכסף אחותי תיאלץ להעמיד את הבית למכירה ולמצוא מקום אחר לגור בו. מכיוון שהיא רוצה למנוע טלטלה נוספת מילדיה על ידי היציאה מהבית, היא מתכוונת לעבוד קשה ולקחת הלוואות עד שתשיג את הסכום המלא. לאחר ארבע שנים ארוכות שבהן היתה מסורבת גט.
"אנחנו שמחים שאנחנו גרים במדינה של אנשים שאכפת להם ותורמים. אנחנו נמצאים במצב באמת מייאש, והאור היחיד זה משפחה, חברים, וסתם אנשים טובים שנחשפו לסיפור והתגייסו לטובת מישהי שביום בהיר אחד התהפך עליה עולמה. ברוך ה' שלפחות את הגט היא קיבלה, אבל יש לה עוד מאבקים להתמודד איתם וזה גוזל ממנה המון כוח ומשאבים".
סיוע ל־ד' ניתן להעביר לבנק מזרחי 20, סניף 454, מספר חשבון: 234441. לקישור לקמפיין - לחצו כאן.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים