מתי תוסדר הכיכר? כבר שנים שתושבי הרחובות הסמוכים לכיכר אסף ברחביה מתריעים בפני העירייה שהיא הפכה למלכודת לרכבים ולהולכי רגל. הסיבה לכך היא חניית הרכבים בניצב למדרכות הרחבות ועל גביהן. כך במקום שמונה חניות מסומנות, למעשה חונים בכיכר עשרות רכבים בו־זמנית.
1 צפייה בגלריה
כיכר אסף ברחביה
כיכר אסף ברחביה
תאונות ושפשופי רכבים. כיכר אסף
(צילום: איתי פישהנדלר)
לטענת התושבים, שוטר שהוזמן למקום טען בפניהם שאינו יכול לחלק דוחות כיוון שסימון מקומות החניה במרכז הכיכר דהוי.
בנוסף, בשל שיפוץ רחובות שבוצע באיזור עד לא מזמן, תפס קבלן העבודות מקומות חניה עבור רכבי העבודה שלו. שטח המדרכה בכיכר נחסם להולכי רגל, מה שמאלץ אותם לרדת לכביש, וכן רכבים שנכנסים לכיכר מתקשים להחלץ ממנה.
"העובדה היא שהמצב הבעייתי בצומת ברטנורא (כיכר אסף) קיים כבר שנים רבות ולא טופל", כך כתבה לאחד הדיירים ראש אגף חניה בעירייה, רויטל מרזין, וסיכמה כי "כולנו מחויבים לתכנון ראוי יותר לכיכר". בחודשים האחרונים היו במקום מספר רב של תאונות ופגיעות רכבים בין משאיות שנאלצות לעבור במרחב מצומצם במיוחד, לבין רכבים פרטיים שנאלצים גם הם לתמרן בתוך הכיכר העמוסה.
מזה כשנתיים שהפעיל החברתי איתי פישהנדלר פונה לעירייה אך לטענתו אין עם מי לדבר. "במקום להיות פינת חמד עם מדרכות ונוי, הפכה הכיכר לסלט של חניות על כל המדרכות לצד רכבים שזרוקים באופן לא חוקי בצומת רד"ק־מולכו וברטנורא", אומר פישהנדלר. "אגף החניה בעירייה מסרב כבר זמן רב להסדיר את הכיכר. התוצאה היא סכנת נפשות להולכי רגל ולנהגים. אחרי שראש העירייה יפגוש בחוויה של הורה עם עגלת ילדים כאן, הוא יבין שמדרכות הן לא פריבילגיה".
תגובת העירייה: "מתחם כיכר אסף נמצא בתהליך תכנון מקיף, תוך בחינת מספר חלופות וקיום הליך שיתוף ציבור, במטרה למצוא פתרון עם פגיעה מינימלית בזרימת התנועה ובצמצום מקומות החנייה. כפתרון מיידי ועד לאישור החלופה הנבחרת סומנו שמונה תאי החניה במרכז הצומת (בהתאם לתוכנית הקיימת) והחלה אכיפה על חריגה מסימונים אלה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים