ממשלת ישראל אישרה אמש (שלישי) את פתיחתן של המסעדות, בתי הקפה והברים אחרי 10 שבועות בהם היו סגורים בשל התפרצות נגיף הקורונה. בתי העסק יפתחו הבוקר וההערכות הן שמרכז העיר יקבל ״זריקת מרץ״ משמעותית בתנועת הקהל, לאחר שלמרות החזרה לשגרה, בעלי עסקים במרכז העיר סיפרו ל-mynet על מציאות קשה דלת לקוחות.
4 צפייה בגלריה
צוות ״התקליט״
צוות ״התקליט״
(צוות פאב ״התקליט״. צילום: מתוך הפייסבוק)
למרות שניתן להם אישור לפתוח רק מהיום, בשבועיים האחרונים ניתן היה לראות לא מעט בני אדם יושבים בבתי קפה שהוציאו את השולחנות והכיסאות לרחוב לשם ״ישיבת טייק-אווי. עיריית ירושלים הנהיגה בימים אלה מדיניות לא רשמית מקלה, והורתה לפקחיה שלא לרשום דו״חת לבתי הקפה.
4 צפייה בגלריה
כיכר ציון
כיכר ציון
כיכר ציון
(צילום: רועי אלמן)
בתוך כך ההתרגשות בקרב אנשי חיי הלילה הורגשה היטב בימים האחרונים ברשתות החברתיות. בעלי הברים והמסעדות מקווים שהזמן שעבר יעשה את שלו, ושהמבלים יגיעו בהמוניהם. בברים השונים מתכננים להפיק הערב ובתקופה הקרובה ״מסיבות אפטר קורונה״, הופעות קטנות ואירועים נוספים שימשכו את המבלים בחזרה. כבר אמש, כיכר ציון, הסמל של מרכז העיר, היה נראה כבכול ערב רגיל שהכרנו לפי פרוץ המשבר.
4 צפייה בגלריה
סגורים כבר חודשיים
סגורים כבר חודשיים
חיי הלילה יעשו קאמבק
(צילום: רועי אלמן)
החזרה לפעילות של בתי האוכל והבילויים היא בשורה משמעותית אלפי צעירים ירושלים המועסקים כמלצרים, ברמנים ועובדי מטבח שישובו בהדרגה למעגל העבודה לאחר שהוצאו לחל״ת החל ב-15 במרץ 2020.
4 צפייה בגלריה
בית הקפה ׳נוקטורנו׳
בית הקפה ׳נוקטורנו׳
בית הקפה ׳נוקטורנו׳
(צילום: ריאן)
בעלי העסקים ידרשו להקפיד על סימון מקומות עמידה בתור, וקביעת מנגנון ויסות מבקרים בהתאם לתו הסגול. עסקים שתפוסת הקהל שלהם היא יותר מ-100 מבקרים, נדרשים להכניס עד 85% מהמותר. בכל מצב, עדיין יש להקפיד על ריחוק פיזי, לעטות מסכות ולשמור על כללי היגיינה. בתוך כך למרות הסרת המגבולת - מתחמי המזון המהיר בקניונים עדיין לא נכללים בפעימה הנוכחית. מפעילי מסעדות וברים שלא יעמדו בתנאים - יידרשו לקנס של 2,000 שקל. אולמות וגני אירועים שיעברו על הגבלת ההתקהלות יידרשו לקנס של 5,000 שקל.
פורסם לראשונה: 01:25, 27.05.20