שוב לא שקט במרכז הרפואי. חברי דירקטוריון הופתעו בשבוע שעבר לנוכח עוצמת הקולות שנשמעו בחדר במהלך ועדת הביקורת, עד כדי צעקות ואיומים להתפטרות מצידו של המנכ"ל. לטענתם נזרקו לחלל האוויר מילים קשות כנגד יו"ר הדירקטוריון דליה איציק ושאר חברי הדירקטוריון. איציק, אגב, לא נכחה במקום.
4 צפייה בגלריה
פרופ' רוטשטיין
פרופ' רוטשטיין
פרופ' רוטשטיין
(צילום: מוטי קמחי)

חזית 1: מול יו"ר הדירקטוריון

למעשה, זוהי אינה הפעם הראשונה שמתבטא מנכ"ל בית החולים כנגד איציק, וגם לא האיומים הראשונים להתפטרות, אלא שלטענת חברי הדירקטוריון, ההתבטאויות הפעם היו בעוצמות גבוהות יותר. פרופ' רוטשטיין: "אני מנוע מלדבר על יו"ר הדירקטוריון שלי. גם ממש לא איימתי להתפטר. אני במשימה להציל את הדסה, עושה את זה 24 שעות ביממה ועובד כמו משוגע. חמש וחצי השנים הראשונות הוכיחו את הדרך והדרך צודקת ובית החולים השתנה בצורה מעולה. היום זה אחד מבתי החולים הטובים ביותר אפילו מחוץ לגבולות המדינה".
4 צפייה בגלריה
דליה איציק
דליה איציק
דליה איציק
(צילום: מוטי קמחי)
לטענת גורמים בבית החולים המכירים את הנושא: "לצערנו ההתנהגות המתוארת אינה ייחודית לאדם ספציפי או מקרה ספציפי, וגם עובדים בהדסה סובלים מיחס דומה. יש אווירת טרור בהדסה. דליה באה עם רצון טוב לקדם את הדברים למען בית החולים, הכל ענייני ומקצועי ומי שכל פעם מחדש עושה רעשים מיותרים ומתנהל בבוטות זה פרופ' רוטשטיין. ההתנהלות שלו היא כזו כלפי כולם". מדירקטוריון בית החולים נמסר: אין לנו כוונה לעסוק ברכילויות. מה שעומד לנגד עינינו זה טובת בית החולים והחולים עצמם והאתגרים הרבים הניצבים בפנינו".
נזכיר שגם בעבר התבטא פרופ' רוטשטיין כנגד איציק, טרם מונתה לתפקידה. עיקר הביקורת של המנכ"ל כנגד איציק נעוצה בהתנגדותו למינויה ליו"ר דירקטוריון 'הדסה'. לאחר שנודע לו על כוונת נשות הדסה למנותה לתפקיד, התבטא ואמר: "זה נשמע לי כל כך הזוי שאין לי מה להגיד, כאילו שמישהו מתבדח".
מנכ"ל בית החולים אף הטיל וטו על מינויה ואיים בהתפטרות. אלא שחרף התנגדותו, קיבלה איציק את התפקיד החשוב. גם אז הביע את הסתייגותו ואמר: "אם לא אוכל להגיע ליעדים תחת מועצת המנהלים שתיבחר והיו"ר הנכנס, אעביר את שרביט הניהול למישהו שיוכל להגיע ליעדים שהדסה זקוק להם".

חזית 2: מול נשות הדסה

פרופ' רוטשטיין נמצא בסכסוך מתמשך גם מול נשות הדסה. לפני כשנתיים הן אף שיגרו מכתב למנכ"לי האוצר והבריאות בו הן מתארות מציאות מפתיעה לפיה מנכ"ל בית החולים מחבל במאמציהן לגייס כספים עבור 'הדסה'. מכתב זה נשלח לאחר אחד מערבי ההתרמה שהתקיימו במיאמי ובו גויס סכום גבוה של תשעה מיליוני דולרים. אלא שנשות הדסה יצאו מהאירוע בתחושות קשות כיוון שלטענתן, כפי שכתבו לרוטשטיין: "לא רק שלא סייעת במאמצי ההתרמה, אלא יצאת מגדרך באופן בוטה ובלתי מכובד, זלזלת והכפשת את ארגון נשות הדסה, צוותו המסור ומתנדביו. עשית זאת פעמים רבות, ואף בשיחות ישירות עם רבים מהתורמים שלנו".
עוד כתבו: "איננו יכולות להבין כיצד מנכ"ל שמבין עד כמה בתי החולים זקוקים לכל תרומה, מרשה לעצמו להתנהג בצורה כה פוגענית ומחפירה, התנהגות הפוגעת אנושות בגיוס הכספים לבתי חולים המשרתים יותר ממיליון מטופלים בשנה". מסיבה זו הן אף איימו להדיח את רוטשטיין מתפקידו. בתיווך משרדי האוצר והבריאות, הסתיים המשבר בפשרה: רוטשטיין ימשיך לנהל את בית החולים ונשות הדסה יקבלו בלעדיות על גיוס הכספים והנכסים שבבעלותן.

חזית 3: מול אנשי האוצר

ב-2016, על רקע סכסוך מתוקשר, האשים רוטשטיין את מי שהייתה החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו כי היא מסכלת את תוכנית ההבראה של בית החולים על מנת לפגוע בו אישית. "תקצר היריעה מלתאר את הנזקים שאת והחשב המלווה גורמים להדסה ולציבור המשתמש בשירותי בית החולים", כתב במכתב ששלח לה.
4 צפייה בגלריה
עבאדי-בויאנג'ו
עבאדי-בויאנג'ו
עבאדי-בויאנג'ו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
"מה עוד יכולת לעשות כדי להזיק לבית החולים ולא עשית?" ועוד המשיך וכתב: "מפליא עד כמה חכמה ופיקחית את יכולה להיות מחד ואיך המגה־אגו שלך מסוגל להעביר אותך על דעתך מאידך", כתב פרופ' רוטשטיין. "פעילותך מאחורי הקלעים בנציבות שירות המדינה ואצל היועץ המשפטי לממשלה כבר פורסמה לכל, אבל אגו כמו שלך לא יודע לראות את היתרון הגדול שבמינוי שלי למוסד בעייתי ומורכב כל כך כמו הדסה. עד כדי כך מעוור אותך האגו שלך, שטחו עיניך לראות את המהפך העצום שחל בשמונת החודשים שבהם אני מכהן כמנכ"ל".

חזית 4: מול רופאים בכירים

אחד המאבקים הראשונים של פרופ' רוטשטיין כאשר מונה לתפקיד היה משבר המחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה עין כרם. העימות הגיע על רקע טענה של רופאים בכירים במחלקה כי התנאים שלהם נפגעו. בבת אחת התפטרו מנהל המחלקה וחמישה רופאים בכירים. מצידו של המנכ"ל הגיעה תגובה לא שגרתית.
4 צפייה בגלריה
פרופ' וינטרוב
פרופ' וינטרוב
פרופ' וינטרוב
(צילום: עמית שאבי)
פרופ' רוטשטיין פרסם מגילת אסתר אלטרנטיבית דמיונית באמצעותה הוא מטיח האשמות בוטות ב'רשעים'. במגילה הוא מדמה את פרופ' מיקי ויינטראוב, מנהל המחלקה המתפטר, להמן הרשע, רופאות נוספות ל"ושתי המלכה" ו"וייזתות", שר הבריאות דאז ליצמן זכה להיות אחשוורוש במגילה של רוטשטיין, את עצמו הכתיר מנכ"ל בית החולים למרדכי היהודי. "מגילת אסתר" בגרסה של רוטשטיין גררה אחריה ביקורת קשה מצד ההסתדרות הרפואית.
מבית־החולים הדסה נמסרה אז התגובה הבאה: "כפי שנכתב, מגילת הדסה נכתבה ברוח חג הפורים וכל הדמויות בה הן פרי הדמיון בלבד".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים