שמחה בבית החולים הדסה: השף שלום קדוש, שהגיע לפני יותר מחודש במצב קשה לאחר שנשדד בתחנת הדלק שב להכרה ומצבו הקליני יציב. קדוש החל בתהליך שיקום ממושך במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים, כפי שדווח לראשונה ב"ידיעות ירושלים" בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
(צילום: שלומי כהן)
לפני כשבוע וחצי חזרה האופטימיות למשפחה ולצוות. השף החל לתקשר עם קרוביו וזיהה את כולם. עדות נוספת לשיפור במצבו היתה הפנייה השבוע אל הרופאים והאחיות, שבה הודה להם על הטיפול המתמשך שהוא מקבל מהם.
מבית החולים הדסה נמסר: "שיפור נוסף במצבו של השף שלום קדוש, אשר מאושפז מזה חודש וחצי בהדסה עין כרם מאז הותקף בירושלים. השף קדוש, אשר שב להכרה ומצבו הקליני יציב, החל בתהליך שיקום ממושך במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים. משפחתו ביקשה להודות לצוות בעין כרם אשר נלחם על חייו וטיפל בו במסירות לאורך השבועות האחרונים".
קדוש הותקף ונשדד בחודש שעבר בתחנת הדלק 'פז' ברחוב דרך בית לחם. בנסיונות להשתלט על הגנב נחבט קדוש ברצפה והתמוטט. כתוצאה מכך הוא אושפז במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ בהדסה כשהוא סובל מחבלת ראש.
2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה
(צילום מתוך מצלמות האבטחה: יוסי אלי, חדשות 13)
בתחילת החודש הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד החשוד בתקיפתו, תושב מזרח העיר עלי אדקידק. על פי כתב האישום, אדקידק המתין לרגע הנכון כדי לגנוב את הכסף מתוך רכבו של השף קדוש. כאשר הבחין השף במעשיו הוא החל לרדוף אחריו ותפס את ידו הימנית. כדי להשתחרר ממנו הדף הנאשם את קדוש אל הקרקע וכתוצאה מכך נחבט השף בעוצמה בכביש.
קדוש נחשב לאחד השפים המוערכים בארץ ובעולם, ובמטבחו למדו והתחנכו בכירי השפים המקומיים. הוא נולד בעיירה קטנה ליד מרקש שבמרוקו, למשפחה דתית, שבהמשך עברה לקזבלנקה. בגיל 14 עלתה משפחתו לארץ והתמקמה בעפולה עילית. את קריירת הבישול החל קדוש באוניות נוסעים, ומשם המשיך לתפקיד סו־שף במלון 'שרתון פלאזה'. כעבור שנה בלבד הפך לשף של המלון - תפקיד שהוא ממלא עד היום, 43 שנים אחרי. בשנת 1978 פתח קדוש במלון את מסעדת 'פרה על הגג', שבה סעדו בכירי המנהיגים בארץ ובעולם.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים