פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לאהרן רמתי, מנהל סמינר 'באר מרים' הנחשד בניהול כת, כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בגין החזקה בתנאי עבדות ועבירות נוספות, בכפוף לשימוע שייערך לו.
1 צפייה בגלריה
אהרון רמתי
אהרון רמתי
אהרון רמתי
(צילום: רפי קוץ)
על פי החשד, החל משנת 2008 ניהל רמתי את סמינר באר מרים בשכונת גאולה, בה שהו כ-50 נשים, חלקן יחד עם ילדיהן הקטנים. לדברי הפרקליטות הנשים "התגוררו במקום בתנאי מחיה קשים, תוך שרמתי מבודד אותן מן הסביבה ושולט בחייהן בצורה מלאה, ותוך שהוא מנצל את התלות שטיפח בהן כלפיו. על פי החשד, רמתי עשה זאת במטרה לקבל מהנשים שירותים במגוון תחומים וסכומי כסף ששולמו לידיו מדי חודש".
כזכור, חקירתו של רמתי הפכה לגלויה בינואר האחרון, אז פשטה המשטרה על הסמינר ועצרה אותו ומספר נשים ששהו בו. רמתי נחשד בשליטה מוחלטת בנשים ששהו במקום, בפגיעה בחלק מהילדים ששהו ולמדו במקום. על פי החשד, במקום פעל גן ילדים ללא כל היתר, ואף תנאי המחיה בהן חיו הנשים לא היו ראויים, והנשים התגוררו במקום בתנאי עושק.
רק בחודש דצמבר האחרון, הוגש נגד רמתי כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גם זאת בשל ניהולו את סמינר באר מרים. על פי האישום, רמתי קיבל לידיו במרמה עשרות אלפי שקלים שהועברו ככספי תמיכה ממשרד החינוך לטובת המדרשה אותה ניהל, על אף שידע כי המדרשה אינה זכאית לתמיכת המשרד.