1 צפייה בגלריה
אהרון רמתי. צילום: יואב דודקביץ'
אהרון רמתי. צילום: יואב דודקביץ'
אהרון רמתי. צילום: יואב דודקביץ'
מנהיג הכת לכאורה והמיליונים. בעודו ממתין להכרעת הפרקליטות בתיקו הנוכחי - תיקו של אהרון רמתי על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות מתחיל להתנהל בימים אלה בבית המשפט בעיר.
כתב אישום על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות הוגש לאחרונה נגד רמתי, החשוד כיום בניהול כת בשכונת גאולה. כזכור, לפני כחודש הוא נעצר בחשד לשורת עבירות חמורות שנוגעות למדרשת 'באר מרים' שניהל בירושלים. רמתי נחשד בעבירות של עושק, החזקה בתנאי עבדות, עבירת מין באחת מנשות הסמינר והתעללות בקטינים ששהו במקום. חקירתו על עבירות אלה הסתיימה לפני שבועות אחדים, וכעת הפרקליטות בוחנת את האפשרות להגיש נגדו כתב אישום.
אלא שבימים אלה ממש נערכים הדיונים הראשונים בכתב אישום שהוגש נגד רמתי ימים ספורים לפני מעצרו האחרון. כתב האישום הזה הוגש בתחילת חודש דצמבר, כאשר דיון המענה לאישום מיועד להתקיים בחודש מרץ.
רמתי מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום הוא קיבל לידיו במרמה עשרות אלפי שקלים שהועברו ככספי תמיכה ממשרד החינוך לטובת המדרשה שניהל, אף שידע כי המדרשה אינה זכאית לתמיכת המשרד.
עוד עולה מהאישום כי בסוף שנת 2013 פנה רמתי אל יהודה צבי בלוי, שנאשם אף הוא בפרשה זו, הציג את עצמו כמנהל מדרשת 'באר מרים' והציע לו לפעול עבורו לקבלת כספי תמיכה ממשרד החינוך בתמורה לדמי ניהול חודשיים. לאחר שהסכים, הגיש בלוי למשרד החינוך בקשות תמיכה לשנים 2015-2014. על סמך מצג השווא שהוצג למשרד החינוך ניתנו לעמותה כספי תמיכה בגובה של 700 אלף שקל עבור שנים אלה.
על פי האישום, במהלך שנים אלה היה רמתי מודע לכך ש"המדרשה אינה זכאית לקבל כספי תמיכה, וזאת משלא עמדה במבחני התמיכה, ובכללם דרישות מינימליות של שעות לימוד ותוכני לימוד".
עוד נטען כי "בפועל התקיימו במדרשה לימודים אשר לא היו סדירים, לא היו לימודי חובה, וכן המדרשה לא עמדה בדרישות המינימום ללימודים בהיקף של 40 שעות שבועיות שתוכנן תורני".
בתקופה זו, מתוך 700 אלף השקלים שהתקבלו ככספי תמיכה ממשרד החינוך קיבל רמתי במזומן סכום של כ־60 אלף שקל. בנוסף כ־240 אלף שקל הועברו לחשבונות בנק פרטיים, מתוכם כ־150 אלף לחשבונן של שתיים מתלמידות המדרשה, שנחשבות למקורבות לרמתי ונעצרו יחד עימו בתחילת החודש. כ־450 אלף שקל נוספים הועברו על ידי בלוי לשני צ'יינג'ים, שמהם נמשכו סכומים אלה במזומן.
כזכור, בפרשה הנוכחית נחקרו כמה חשדות המזכירים את התמונה העולה מכתב האישום הנוכחי.
על פי החשד, רמתי הפעיל בשכונת גאולה הן את המדרשה והן גן ילדים שלא כדין. עוד נחשד רמתי בעבירות של החזקה בתנאי עבדות, עושק, עבירת מין באחת מבנות הסמינר והתעללות בקטינים ששהו במקום.
את תגובת רמתי לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הכתבה.