כתב אישום חמור במיוחד, נגד עובד עירייה הנאשם בהתעללות באשתו, לא הספיק כדי להשאירו במעצר. על גבי שלושה עמודים גוללה יחידת התביעות במשטרה ישראל גוללה כיצד עובד בעיריית ירושלים הכה את אשתו והתעלל בה. לאור המקרה החמור הנאשם הושאר במעצר עד תום ההליכים עד שהגיש באחרונה בקשה לשוב ולחזור לעבודתו בעירייה. במשטרה התנגדו בתוקף לשחררו לאור המסוכנות הנשקפת מהנאשם, לדבריהם. אך שופט השלום פאול שטרק הפתיע את כולם והורה לשחררו, הנימוק: "אם המשיב יאבד את מקום העבודה בימי קורונה, ספק אם ימצא עבודה אם הוא ישתחרר לאחר סיום התיק".
1 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים
(צילום: שלומי כהן)

מכות עם ברזל

מדובר באדם בשנות ה-30 לחייו, אשר בספטמבר האחרון נוצר ריב בינו לבין אשתו. "התגלע וויכוח בין בני הזוג, במהלכו נטל הנאשם את מכשיר הטלפון הנייד של המתלוננת ונעל את דלת הבית כדי שלא תוכל לצאת", מפרט כתב האישום. "בשעה 02:30 בלילה העיר הנאשם את המתלוננת משנתה וביקש לשוחח עימה, משלא נענתה לו סטר הנאשם על לחייה, משך אותה בשערות, בעט ברגלה ואמר לה שרק בגלל ילדתם המשותפת ורצונו לישון הוא ימתין לבוקר ואז יכה בה".
לפי האישום, הוא לא שכח את 'הבטחתו'. "בשעות הבוקר ניגש הבעל לאשתו, משך אותה בשערות ראשה לעבר המיטה. המתלוננת ניסתה לצאת מחדר השינה אולם הנאשם נטל מהמגירה חגורה לה אבזם מברזל והצליף באמצעותה בכל חלקי גופה של המתלוננת. האישה ניסתה להדוף את הנאשם בכך שנשכה אותו, שרטה ומשכה בחולצתו כל זאת על מנת לברוח ממנו". בהמשך מתאר כתב האישום כי האישה הצליחה להימלט וקפצה מגדר בגובה רב. מעוצמת הנפילה האישה נחבלה בכל חלקי גופה.
גורמים מקצועיים שהתבקשו לחוות את דעתם האם ניתן לשחרר את הבעל ממעצר ציינו כי נשקפת ממנו מסוכנות גבוהה וכי "הסיכויים להישנות התנהלות פוגענית בעתיד – גבוהים מאוד".
לאחר שהמשטרה הגישה ערר על ההחלטה, בית המשפט המחוזי הורה להחזיר את התיק לדיון נוסף בבית המשפט השלום. למרות חומרת האישום וחוות הדעת של גורמי המקצוע, הוא שוחרר למעצר בית בפיקוח אזיק אלקטרוני.
תגובת דוברת הרשות השופטת: "מדובר בתיק שעודנו מתנהל ובו נקבעו תנאי מעצר הבית של הנאשם. במסגרת התנאים שנקבעו נלקחה בחשבון החובה של הנאשם לפרנס את ילדיו ולשלם מזונות. בהחלטה מיום 17.12.20 החליט בית המשפט ליצור רשת ביטחון למתלוננת ולהאריך את מעצר הבית בפיקוח מלא, למעט בשעות בהן יצא בליווי מפקח למקום עבודתו, שם ישהה עמו מפקח נוסף כל העת, ובתום יום העבודה ילוו אותו חזרה למעצר הבית אשר נמצא במרחק מהותי ממקום מגוריה של המתלוננת".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים