בית״ר ירושלים נגד ענקית הריהוט השוודית: מועדון הכדורגל הירושלמי הגיש תביעה על סך מאה אלף שקלים נגד רשת חנויות IKEA לאחר שזו הקימה בסניף החדש באשתאול שנפתח רק לפני מספר חודשים, תצוגת חדר ילדים ״בסגנון ביתרי״.
3 צפייה בגלריה
הצהובים ראש בראש
הצהובים ראש בראש
הצהובים ראש בראש
(צילום: אדווה חולי, עוז מועלם)
על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד ליאור להב ממשרד "כצנלסון, להב, עורכי דין" נטען כי IKEA עושה שימוש שלא כדין בסימן המסחרי של הקבוצה "עניינה של תביעה זו היא בשימוש שביצעה הנתבעת, זכיינית IKEA בישראל, בסימן המסחרי הרשום והמוכר היטב של התובעת, כמו גם בשילוב הצבעים המזוהה עימה שנים ארוכות, כדי לייצר חדר הנחזה להיות חדר של אוהד קבוצת הכדורגל של ביתר ירושלים בסניף אשתאול, לקידום המכירות והכל ללא קבלת אישור", נכתב.
3 צפייה בגלריה
המיצג השנוי במחלוקת
המיצג השנוי במחלוקת
המיצג השנוי במחלוקת
(צילום: מתוך כתב התביעה)
קבוצת הכדורגל אף שכרה את שירותיו של חוקר פרטי שתיעד את החדר בסניף IKEA "חדר זה הוקם בסניף בית שמש של הנתבעת, הסמוך לירושלים הואיל ובאזור גיאוגרפי יש ריכוז גדול של אוהדי קבוצת הכדורגל ביתר ירושלים. למיטב ידיעת התובעת אין חדר דומה בסניפים אחרים״.
3 צפייה בגלריה
איקאה באשתאול
איקאה באשתאול
סניף איקאה באשתאול
(צילום: אדווה חולי)
בכתב התביעה עורכי דינה של ביתר ירושלים מבקשים כי בית המשפט יורה לענקית הריהוט לחדול משימוש בסממני הקבוצה בחדר הילדים, בנוסף דורשת הקבוצה פיצוי על סך מאה אלף שקלים.