תושבים בשכונת מוסררה טוענים כי בסמוך לכיכר ספרא פועל תלמוד תורה שבוצעו בו עבירות בנייה רבות. לבקשת המתלוננים, חברי המועצה לורה ורטון ויוסי חביליו ביקרו השבוע במקום, ולטענתם הם נדהמו מהעובדה שהעירייה אינה אוכפת את החוק. לדבריהם, בחצר בית הספר 'נחמת ציון', המוסד החינוכי שמשתייך לחסידות ברסלב, הקימו כיתות לימוד ללא היתר. כמו כן הוצבו במקום, ללא הסכמת העירייה, מספר פחונים וכן קרוואן שמשמש ככיתת לימוד.
2 צפייה בגלריה
תלמוד תורה 'נחמת ציון'. "למנוע פגיעות בנפש"
תלמוד תורה 'נחמת ציון'. "למנוע פגיעות בנפש"
תלמוד תורה 'נחמת ציון'. "למנוע פגיעות בנפש"
(צילום: פרטי)
"זו שערורייה ש־200 מטר מעיריית ירושלים יש עבירות בנייה חמורות במבני חינוך. לא רק שהרשות המקומית לא אוכפת את החוק, היא גם תומכת כלכלית במוסדות האלה", אומר חביליו. לטענתו, המוסד החינוכי שוכן על קרקע ציבורית שהעירייה הקצתה, ובנוסף הנהלת תלמוד התורה מקבלת תקציבים ממשרד החינוך, במסגרת מעמדם כמוסד חינוך 'מוכר שאינו רשמי'.
"מה שהולך פה זה סיוט", אומר תושב השכונה שמתגורר בסמוך. "עוד ועוד ילדים מתווספים כל שנה, וכל המבנים שם זה טלאי על גבי טלאי. התלוננו עשרות פעמים לעירייה, וכל הזמן אומרים לנו שנפתח תיק פיקוח וזה בטיפול בתי המשפט. אבל אנחנו לא רואים שום התקדמות".
2 צפייה בגלריה
לורה ורטון
לורה ורטון
לורה ורטון
(צילום: יואב דודקביץ')
"ראיתי את עבירות הבנייה החמורות המצטברות במוסד", אמרה השבוע ורטון למיינט ו"ידיעות ירושלים". "לנוכח רצף האסונות בהר מירון וגבעת זאב, שקשורים בזלזול בהוראות בטיחות, גברה המודעות לסכנות הבנייה הבלתי חוקית. אני קוראת לאגפים הרלוונטיים בעיר לפעול בעניין בדחיפות ויעילות על מנת למנוע פגיעות בנפש".
מהעירייה נמסר בתגובה: "תיקי הפיקוח ברחוב עידו הנביא הועברו לתביעה העירונית לבחינת המשך הליכי האכיפה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים