יהודה משי זהב שניסה להתאבד הבוקר (חמישי) בביתו, השאיר אחריו מכתב לפני שהחליט לשלוח את ידו בנפשו. תוכן הדברים אינם ידועים אל ההערכות הן שהמכתב הופנה לבני משפחתו. חוקרי המשטרה שהגיעו לזירת האירוע מצאו את המכתב שתוכנו אינו ידוע, ולקחו אותו לצרכי המשך החקירה.
2 צפייה בגלריה
משי זהב
משי זהב
משי זהב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מוקדם יותר הבוקר, יו"ר ארגון זק"א לשעבר, יהודה משי זהב ניסה לשים קץ לחייו. כוחות ההצלה הוזעקו לביתו שבגבעת זאב, שם נעשו פעולות החייאה והוא פונה לבית החולים שערי צדק במצב אנוש. בנו, שלא היה בבית, הוא שהזעיק את הכוחות למקום. ניסיון ההתאבדות אירע הבוקר חודש אחרי שהתפרסמו נגדו עדויות על תקיפות מיניות שנמשכו לכאורה שנים רבות, ורגע לפני תחקיר טלוויזיוני.
מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא יהודה משי זהב לאחר מספר מאמצי החייאה. צוותי שערי צדק ביצעו הערכה ראשונית ומצבו מוגדר אנוש עם סימן להתייצבות מסוימת במצבו".
פרופ' עופר מרין, מנכ״ל שערי צדק: ״יהודה משי זהב הגיע לחדר הטראומה של שערי צדק לאחר שנמצא בביתו במצב אנוש עקב מעשה אובדני. כוחות מד"א שהגיעו למקום החלו בהחייאה והעבירו אותו תוך כדי מאמצי החייאה לחדר הטראומה של שערי צדק. מצבו התייצב בחדר הטראומה. נכון לעכשיו הוא מונשם, מורדם עם סימני חיים שהם קיימים.
"משי זהב נמצא כרגע במחלקה לטיפול נמרץ לאחר מיצוב ראשוני. נכון לעכשיו עם לחץ דם ועם דופק. אנחנו מעריכים שנגרם נזק. אנחנו לא יכולים להעריך עד כמה. אני לא חושב שנוכל להעריך בשעות הקרובות בדיוק את מצבו. כרגע העיסוק העיקרי הוא הייצוב הראשוני ולהוציא אותו מסכנת החיים המיידית שבה הוא נמצא. כרגע, הוא בטיפול נמרץ צריך לטפל בנזקים המידיים שנגרמו בזמן, עד שהתחילו את ההחייאה ועד שההחייאה צלחה בזה הצוות כרגע עסוק". בעקבות מצבו, ב'קשת' מתנהל דיון האם לשדר את התחקיר הערב על משי זהב או לדחות אותה.
2 צפייה בגלריה
ביתו של משי זהב
ביתו של משי זהב
כוחות ההצלה בביתו של משי זהב
(צילום: אלי מנדלבאום)
בחודש שעבר, הוחלט להעניק את פרס ישראל למייסד זק"א, משי זהב על תרומתו יוצאת הדופן לקידום באירועי אסון ולחיזוק וקירוב לבבות בחברה הישראלית. מספר ימים לאחר מכן התפרסמה כתבה ב"הארץ" ובה עדויות לפיהם משי זהב נגד לתקוף ולהטריד מינית ילדים ונשים. משי זהב הכחיש את הפרטים אך השעה את עצמו מראשות זק"א וויתר על קבלת פרס ישראל. המשטרה פתחה המשטרה בחקירה בעניין.
פורסם לראשונה: 09:49, 22.04.21