פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום בצהריים (א') כתב אישום חמור נגד יהודה בניהו, תושב ירושלים לאחר שבשבוע שעבר השתתף בהפגנה על רקע מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל. במהלכה הוא ניפץ שמשות של קופת חולים בשכונת שיח' ג'ראח ותקף ערבים על רקע לאומני. בפרקליטות דורשים להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה הלילה
ההפגנה הלילה
ההפגנה סמוך למטה הארצי
(צילום: לירן תמרי)
על פי כתב האישום, בניהו יחד עם עשרים מפגינים נוספים אספו חתיכות עץ גדולות, מוטות ברזל והניחו אותם בכניסה לשכונה הערבית במטרה ליצור מכשול עבור כלי הרכב העוברים במקום, לעכבם ולפגוע בהם. "לאחר הצבת המחסום, הגיעו הנאשם וכ-20 אחרים, שזהותם אינה ידועה למאשימה, אל פנים השכונה, ונכנסו לרחבת קופת חולים 'מאוחדת', ששמה כתוב עליה באותיות גדולות, מוארות וצבעוניות בשפה הערבית. ברחבת החנייה הפתוחה חנו באותה העת טרקטור ומספר מכוניות וכולם ריקים מאדם. הנאשם היה מודע לכך שכלי הרכב שייכים או משמשים תושבים ממוצא ערבי".
על פי החקירה, בניהו יידה יחד עם מפגינים נוספים אבנים רבות אל עבר כלי הרכב וגרם להם לנזקים חמורים כאשר מפגינים נוספים יידו אבנים אל עבר מבנה קופת החולים. מסע הנקמה של בניהו לא פסק ויחד עם מפגינים נוספים, הם החלו ליידות אבנים לעבר רכבים שנהגם ממוצא ערבי. "הנאשם פתח בשיחה עם נהג הטנדר על מנת לברר האם הוא ממוצא ערבי, והתרשם שכן. מיד לאחר מכן החל הטנדר בנסיעה איטית אשר במסגרתה, בשל מוצאו הערבי של נהג הטנדר, השליך הנאשם לעבר הטנדר, מטווח קצר אבן אשר פגעה בחלונו. יידוי האבנים גרם לנהג הטנדר בהלה רבה".
(נהג הותקף סמוך למטה הארצי. צילום: לירן תמרי)
בניהו מואשם בעבירות של ניסיון פציעה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, היזק בזדון ממניע גזעני וחבלה במזיד.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים