ראש מינהל החינוך ירושלים, יואב (זימי) זמרן צפוי לבשר כי הוא עוזב את עיריית ירושלים. "ההחלטה התקבלה לאחר זמן רב של לבטים", אומרים בעירייה. היום (ראשון) בשעה 11:00 צפוי זמרן לכנס את עובדי מינהל החינוך ולבשר להם על ההחלטה לעזוב.
2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)
תפקיד ראש מנח"י מכונה "שר החינוך של ירושלים" - מערכת החינוך בבירה, היא הכי גדולה והכי מסובכת בישראל. במסגרת תפקידו הוא אחראי לכ-300 אלף תלמידים מכלל המגזרים והערבי. לכל אחד ממגזרים אלה, יש צרכים ייחודיים, ומחסור כרוני בכיתות לימוד.

2 צפייה בגלריה
יואב זימרן
יואב זימרן
יואב זימרן
(צילום: יואב דודקביץ')

ההחלטה הגיעה לאחר שבחודש שעבר בחן זמרן תוכנית פרישה מהעירייה זאת לאחר שלפני כחודשיים הגיש מועמדות לתפקיד בכיר במשרד החינוך אך לא התקבל. "הוא מחפש את דרכו החוצה, מבין שלאחר שהתמודד בתפקיד במשרד החינוך זה רק עניין של זמן עד שהוא יהיה מחוץ למערכת", אמרו בעירייה בזמנו.


הפרישה מגיעה על רקע של חילוקי דעות בין זימרן לבין בכירי העירייה .נציין כי זאת לא הפעם הראשונה שבה זמרן בוחן את האפשרויות לעזוב את תפקידו, רק לפני כחודשיים פורסם ב"mynet" כי ראש מינהל החינוך שוקל לעזוב את תפקידו הגיש מועמדות למכרז שפורסם על ידי משר החינוך. אומנם הוא לא התקבל לעבודה, אבל עצם ההחלטה להתמודד במכרז העידה על נכונות של זמן לעזוב את תפקידו הנוכחי.
בספטמבר 2021 אביב קינן כיהן בתפקיד ראש מנח"י במשך ארבע שנים ומונה על ידי ראש העירייה הקודם, ניר ברקת, סיים את תפקידו. מי שמונה במקומו הוא זמרן (56) שגדל במערכת החינוך הירושלמית ומילא שורה של תפקידים משמעותיים. בין היתר הוא שימש כמשנה לראש מנח"י ומנהל אגף פדגוגיה והטיפול בפרט. קודם לכן הקים את בית ספר הניסויי ארגנטינה וניהל את פנימיית "עין כרמית לחינוך".