פקד ארנון זמורה ז״ל היה בן 36 במותו, והתגורר בשדה דוד שליד שדרות. הוא הותיר אחריו את אשתו מיכל, ושני ילדים. הלווייתו תתקיים היום ב-16:00 בהר הרצל, ובינתיים המשפחה מספידה את הגיבור הישראלי שצעד בראש הכוח במבצע שנקרא על שמו להשבת החטופים.
3 צפייה בגלריה
ארנון זמורה ז״ל
ארנון זמורה ז״ל
ארנון זמורה ז״ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

"מחר ארנון האהוב שלנו יובא לקבורה. אני לא אהיה שם, אני אהיה הדודה ששומרת על הילדים בבית מפני דברים שאסור לראות״, כתבה בפייסבוק קרובת משפחתו, יעל ברונשטיין. ״קראתי שיקראו למבצע הזה "מבצע ארנון". תשמעו, אני עדיין לא יודעת כלום על מה שהיה שם, אבל גם בלי המבצע הזה יש כל כך הרבה סיפורים ששווים את האתוס. גיסי היה גיבור אמיתי, לוחם שהציל חיים במו ידיו פעמים רבות״.

3 צפייה בגלריה
ארנון זמורה ז״ל
ארנון זמורה ז״ל
ארנון זמורה ז״ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
ארנון זמורה ז״ל
ארנון זמורה ז״ל
זמורה ז״ל עם שני בניו
(צילום: באדיבות המשפחה)

״הוא היה שמרן ונבוך מלדבר על דברים שמבחינתו השתיקה יפה להם. הוא פשוט באמת בן אדם בסטנדרט הכי גבוה שיש, הוא גבר מופלא וישר כמו סרגל שיודע איך לאהוב ואיך להתחייב ואיך להיות ג'נטלמן ואיש משפחה, ואני רציתי לסנגר על הלאטכים האלה שאהבתי רק כי היה לי ברור שכמו ארנון באמת יש רק אחד אז אני פה אשתדל בינתיים לעבוד עם מה שיש. אבל ארנון הראה לי איך להיות גם בקטע הזה, סטנדרט אנושי הכי גבוה שאפשר, אולי אני אפנים משהו מתישהו״.


״ארנון היה איש עם לב ענק, רגיש ואוהב כל כך. הוא באמת היה בן אדם מרגש, זהב טהור. אבא מתוק, בן זוג מדהים לאחותי. תמיד תהיתי לעצמי איך יכול להיות שכל מי שנופל הוא מהכי הכי טובים. בטוח יש כמה אנשים שמתו מות גיבורים ובכל זאת היו קצת חארות בחייהם. אבל ארנון באמת היה הכי הכי, הכי טוב והכי יפה והכי מרגש. כשעמדתי לידו השתדלתי תמיד לגבוה קצת, והוא לא שם לב אפילו. ארנוני. ארנולד. כל כך יפה ניגנת. כסאמק, איזה באסה. באסה ממש״.
מיכל, אשתו כתבה: "הכל מתמלא עכשיו בתמונתו של הגיבור פקד ארנון זמורה ז"ל. אבל הרבה לפני שהוא היה לוחם וגיבור הוא היה איש מתוק ומקסים. בן זוג מדהים, אבא מושלם. איש אוהב ואהוב. ככה אנחנו נזכור אותו, ואשמח שגם אתם".
לאחר נפילתו הוחלט כי שם המבצע לחילוץ החטופים ייקרא על שמו — "מבצע ארנון". יהי זכרו ברוך.