עונת הסתיו בעיצומה אך המחצית הראשונה של חודש אוקטובר צפויה להיות נטולת גשמים ועם טמפרטורות גבוהות מהממוצע העונתי. כך גם נרגיש ביום כיפור, בו יהיה חם מהרגיל לעונה.
1 צפייה בגלריה
יום כיפור חם
יום כיפור חם
יום כיפור חם
(צילום: מוטי קמחי, shutterstock)
מזג אוויר בירושלים

היום (רביעי) יהיה חם עם 26 מעלות בצהריים, בערב יהיה קריר עם 16 מעלות. בחמישי ללא שינוי ניכר. בשישי, ערב יום כיפור, הצום ותפילת כל נדרי יפתחו עם מזג אוויר קריר של 18 מעלות. למחרת, יום כיפור (שבת) יוסיף להיות חם עם 27 מעלות בצהריים - יום מאתגר גם לצמים וגם לרוכבי האופניים.
במגן דוד אדום מזכירים לרוכבים להצטייד בקסדות, מגיני גוף ומים. לצמים מזכירים במד״א, כי יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות 2 ליטרים של מים עד כניסת הצום, ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין. כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים, המגבירים תחושת צמא.


חודש אוקטובר בירושלים הוא הזמן בשנה בה אפשר כבר להתחיל להרגיש את הקור הירושלמי החורפי המוכר. טמפרטורות המינימום בעיר בחודש זה היא 16.8 מעלות בעוד שטמפרטורת המקסימום היא 25.3. הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנרשמה במדידות היתה באוקטובר 1933 עם 8.2 מעלות בלבד, הגבוהה ביותר נרשמה בשנת 2006 עם שרב קיצוני של 37.8 מעלות. בחודש אוקטובר יש בירושלים 3.6 ימי גשם.