השינויים במערך צנתורי המוח בעיר, שיכולים להשפיע על כולנו. בנובמבר האחרון נחשף ב-mynet ו"ידיעות ירושלים" כי קיימים מקרים שבהם ירושלים נשארת במשך ימים ובסופי שבוע ללא מצנתר מוח אחד בכל העיר.
2 צפייה בגלריה
שערי צדק והדסה
שערי צדק והדסה
שערי צדק והדסה
(צילום: יואב דודקביץ' ושלומי כהן)

אף שאירוע מוחי יכול להיות בלתי הפיך, ההנחיה הרשמית היא להעביר את הפציינט אל בתי החולים בירושלים גם אם אין מצנתר זמין. הקושי הזה הביא את 'שערי צדק' לגייס שני מומחי מוח נוספים, שיצטרפו אל מנהל המחלקה לצנתורי המוח בבית החולים, ד"ר יעקב אמסלם.
מדובר במהלך חסר תקדים ובבשורה של ממש לתושבי העיר, שכן באופן כללי מספר מצנתרי המוח מצומצם ועומד על בודדים בכל הארץ. בכך הופך שערי צדק באופן רשמי למוביל בתחום המוח זה בהשוואה לבתי חולים אחרים.
2 צפייה בגלריה
פרופ' כהן. שוקל את צעדיו
פרופ' כהן. שוקל את צעדיו
פרופ' כהן. שוקל את צעדיו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ומה קורה בהדסה? ייתכן שהרחבת צנתורי המוח בבית וגן תשפיע על מהלכיו של פרופ' חוסה כהן, מצנתר המוח של בית החולים 'הדסה', ששוקל את צעדיו ואת המשך דרכו.
בתחילת השבוע נחשף כי מומחה המוח של הדסה עין כרם, שנחשב לאחד המצנתרים הטובים בעולם ואף ניתח בעבר את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל - מוחרם, ולמעשה נוטרל מהמחלקה הנוירו־כירורגית, שבה פועלת יחידת הצנתורים שהוא מנהל. בחודשיים האחרונים, כך נחשף, אסר עליו מנהל המחלקה, פרופ' יגאל שושן, לצנתר ולאשפז במחלקה מצונתרים לא דחופים.
הדסה: "המחלקה לנוירוכירורגיה היא מספינות הדגל של הדסה ושל ישראל. יובהר כי לנגד עיניה של הנהלת הדסה עומדת בראש ובראשונה בטיחות החולים והטיפול האיכותי בהם. תחת עקרון זה, פעלה הנהלת הדסה בייתר שאת ולאורך זמן ממושך, על מנת להשיב אל סדרם את יחסי העבודה אשר התערערו עקב מחלוקת פנימית הנשענת על בעיית תקשורת והשפיעה על מספר מחלקות בבית החולים ולא רק על המחלקה לנוירוכירורגיה.
"לאחר מאמצים ממושכים, ומשלא נותרה ברירה והובן כי האווירה שנוצרה עשויה לפגוע בהליכים רפואיים - הוחלט לצמצם פעילות ביחידה לצנתורי מוח, אך כמובן שניתן אישור לביצוע כל פעילות מצילת חיים ושמירה על חיי המטופלים המפונים להדסה וליחידה זו".
ומה יקרה בשערי צדק? גויסו שני מצנתרים חדשים לבית החולים ד"ר שמעון מימון וד"ר ולדימיר בורודצקי.
תגובת 'שערי צדק': "הודות להתרחבות יחידת צנתורי המוח, מעתה יינתן מענה לכל מטופל 24/7, 365 ימים בשנה. יחידת צנתורי המוח בשערי צדק היא מהגדולות בארץ בהיקף פעילותה ומטפלת בחולים המורכבים ביותר מרחבי הארץ עם זמינות מידית של MRI ו- ושיתוף פעולה עם מומחי המחלקה לנוירוכירורגיה. כיום שערי צדק נמנה בין שני בתי החולים היחידים בארץ שמספק מענה כה נרחב בתחום צנתורי המוח".
פורסם לראשונה: 15:20, 31.05.22