צריך מזל בחיים: לפני כשלושה חודשים, בחג הפסח, נסע משה לוקסנברג (62) תושב קרית משה במונית שברשותו כשלפתע חש כאב חזק בחזה, איבד שליטה על רכבו והתנגש בקיר הסמוך בעצמה. אמנם רכבו של משה נמחץ ונהרס כליל אך למזלו הוא לא נפצע כלל, יתרה מכך – התאונה חשפה בעיה רפואית מסכנת חיים – שטופלה באופן מידי וזו שהצילה את חייו.
2 צפייה בגלריה
משה לוקסנברג בבית החולים
משה לוקסנברג בבית החולים
משה לוקסנברג בבית החולים
(צילום: שערי צדק)

לאחר שחזר והתלונן על כאבי חזה שגרמו לתאונה צוות מרכז הלב המשולב הוזעק לחדר מיון, שם עבר אבחון מקיף שחשף מפרצת לבבית חמורה בעורק הלב שגרמה לשטף דם פנימי חמור ומסכן חיים.
ללא דיחוי צוות מרכז הלב הריץ אותו בבהילות לחדר הניתוח במחלקה לניתוחי לב חזה בשערי צדק. למקום הוזעק מביתו באישון לילה מנהל המחלקה לכירורגית לב חזה, ד"ר סליס תג'ר שביצע את הניתוח המורכב. עוד באותו היום עבר משה שלשה ניתוחים מורכבים מאוד. ניתוח ראשון מורכב מאוד להשתלטות על המפרצת ושני ניתוחים משלימים לעצירת הדימום.
קראו גם:
במשך שבעה שבועות שהה משה ביחידת טיפול נמרץ לב-חזה כשהרופאים נאבקים על חייו מידי יום. הוא היה ממש בין חיים ומוות כשכל העת אשתו ושני בניו לא משים ממיטתו, 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע.
לפני כחודש וחצי שב להכרה ומצבו הלך והשתפר, והוא השתחרר מהמחלקה לטיפול נמרץ לב חזה לאשפוז מורכב במחלקה לכירורגית לב חזה. צוות המחלקה כולל רופאים ואחיות התמסר ללא לאות ונקשר למטופל ולמשפחתו.
השבוע המחלקה כולה לבשה חג כשהתבשרה על לידת נכדו הראשון של משה. "ברגע ששמענו על הלידה, ידענו שאירוע הברית חייב להיות ליד מיטתו של משה, לאחר שעבר הליך רפואי מורכב כל כך. לקחנו על עצמנו לדאוג לארגון הברית של נכדו הראשון. משה יהיה הסנדק ואנו תפילה שהשמחה תבריא אותו ותעזור לו להתאושש", אמרה אושרת חכים, אחות ראשית במחלקה לכירורגיית לב חזה. "משה עבר הרבה, אנחנו רוצים לראות אותו יוצא הביתה על שתי רגליים", אמרה אחות נוספת ובוכה.
בנו של משה, שמואל לוקסנברג -אבי היילוד מתרוצץ כשהוא לבוש חגיגי: "הוריי חיכו 12 שנה, עד לידתי. אני ואחי עזבנו הכול ואנו ממש גרים כאן בבית החולים בשלושת החודשים האחרונים. הוריי ובפרט אבי, חיכו זמן רב לנכד הראשון והנה אנו זוכים לעשות את ברית המילה בחדר המשפחות של המחלקה – אותו חדר בו בכינו והתפללנו יום וליל לרפואתו של אבא".
2 צפייה בגלריה
שמואל, בנו של משה לוקסנברג
שמואל, בנו של משה לוקסנברג
שמואל, בנו של משה לוקסנברג
(צילום: שערי צדק)

האחיות התגייסו לשינוע החולה המורכב מחדרו לחדר המקושט ששוריין לטובת הברית ובסיוע אגף שירותי דת של בית החולים בראשותו של רב בית החולים הרב משה פלג ובניהולו של הרב אברהם גולדשמידט, הפך החדר לאולם אירועים לכבוד הברית. ברגע המיועד לפנות ערב הובא משה עם כל הציוד הרפואי מוקף באחיות וצוות הנשמה לאולם הברית. דמעות נרגשות כאשר הצוות הניח את התינוק על הסבא הנרגש ששימש כסנדק באופן חלקי. הרגשות געו והגיעו לשיא בעת שהמוהל שי עובד הכריז: "ויקרא שמו בישראל - "רפאל" כסמל לתפילה וייחול לרפואת הסבא.
"אין לנו מילים להודות לכל הצוות בראשות מנהל היחידה, ד"ר דני פינק והגב' אושרת חכימי שלא נחה לרגע עד לסיום המוצלח של האירוע. הם זיכו אותנו בברית מרגשת מאוד עם אבינו היקר שיזכה לרפואה שלמה במהרה. אנו מודים לבורא עולם על הניסים שראינו ורואים בהחלמתו של אבא ומבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו", הוסיפו בני המשפחה.