מהומה פרצה היום (רביעי) בצהריים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שנפוצה שמועה כי אחד מהמאושפזים שהגיעו לטיפול במוסד הוא עציר בטחוני, מחבל נוחב׳ה שהשתתף בטבח ה-7 באוקטובר. למקום הוזעקו כוחות גדולים של משטרה שניסו להרגיע את הרוחות. צפו בתיעוד:

1 צפייה בגלריה
תיעוד המהומה בהדסה
תיעוד המהומה בהדסה
תיעוד המהומה בהדסה
(צילום: הרצל חג׳אג׳)
״המרכז הרפואי הדסה מבקש להבהיר לציבור כולו שכל עציר בטחוני המטופל בבתי החולים בישראל מובא באחריות ובהחלטת משרד הבריאות, גורמי הבטחון או הצבא״, נמסר מהנהלת הדסה. ״הדסה לא מעודכנת בפרטי מעצרו ונסיבותיו של עציר כזה או אחר ובוודאי שאינה מהווה צד כלל באשר להחלטה היכן יטופל״.
יש לציין כי מחבלים שנתפסים בחיים הם לעיתים קרובות ״מקור זהב״ למידע מודיעיני שיכול להציל חיים ולכן במערכת הביטחון מעדיפים לתת להם טיפול רפואי — לצורך המשך חקירה אפקטיבי. כך למשל בשבוע שעבר, חולצה מעזה גופתו של החטוף אלעד קציר ז״ל, אחרי שמחבלים שנתפסו בפשיטה על בית החולים שיפא, מסרו בחקירה מידע על מיקום קבורת גופתו.


״כמשפחה שכולה זה פשוט מבזה אותנו, זה משפיל, זה יריקה בפרצוף של הילדים שנרצחו, אם לפני השביעי לעשירי ואם אחרי״, אמר ל-mynet הרצל חג׳אג׳, אביה של סגן שיר חג׳אג׳ שנהרגה בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב בינואר 2017. ״המחבלים האלה באים, שוחטים אותנו, דוקרים, אונסים, בוזזים, מבזים אותנו ואנחנו באים ומטפלים בהם. בית חולים ישראלי, חדר VIP הם נותנים להם. הוא בחדר לבד, נותנים לו ארוחה, מפנקים אותו, מה זה צריך להיות? אומרים שאין מקום בבתי חולים, חסר מקום בבתי חולים. אתם רוצים לטפל בהם? בבית כלא".
פורסם לראשונה: 15:10, 10.04.24