היא נולדה בארצות הברית למשפחה בחסידות ידועה. בגיל 6 עלתה המשפחה ארצה וקבעה את מקומה בירושלים. אורלי כהן, נערה דעתנית ועצמאית "מבטן ומלידה", ירדה מהדת והחלה לעבוד במספרה כחופפת אצל מי שלימים יהפוך להיות בעלה ואבי ילדיה, דבר שלא מנע את תמיכת ואהבת משפחתה. אחרי החתונה החליטו היא ובעלה לחזור בתשובה והביאו לעולם שבעה ילדים, אבל למרות אורח החיים שהשתנה על דבר אחד אורלי כהן שמרה באדיקות: הקריירה שלה.
1 צפייה בגלריה
אורלי כהן
אורלי כהן
אורלי כהן
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אוסף פרטי)
"היה חשוב לי לשמור על עצמאות", היא אומרת, "לצערי במגזר הדתי /חרדי הדבר הזה עדיין לא רווח אבל בעזרת ה' אני חושבת שלאט לאט הזמנים משתנים. אני לא רואה סתירה כלל וכלל בין טיפוח קריירה ועצמאות כלכלית לנשים ובד בבד לשמור על אורח חיים דתי ועל דקדוקי המצוות ובמקביל גם לנהל חיי משפחה עניפים. אין בזה שום סתירה, להיפך, אני רואה בזה רווח והצלה גם לזוגיות, גם לאחדות המשפחתית והכלכלית וגם בחינוך הילדים. קריירה היא לא מילה גסה".
קריירה אתם אומרים? עוצמתה ויכולותיה של אורלי כהן הביאו אותה כיום לאחת מהנשים המצליחות בקהילת העסקים לא רק במגזר הדתי אלא הרבה מעבר לו. עם המכון הקטן שפתחה שהפך עם השנים למרכז טיפוח ויופי לנשים, המעניק תחת קורת גג אחת את כל המכלול שאישה רק יכולה לבקש, כיום אורלי לא שוקטת על השמרים ועדיין חושבת להתרחב.
איך זה התחיל?
"בנערותי החלטתי שאני רוצה לעבוד למחייתי, באותה תקופה כבר לא הייתי כל כך דתיה , וחשבתי איך אני יכולה לכלכל את עצמי לבדי. התחלתי לעבוד כחופפת אצל ספר שהיה בסמוך למקום מגורינו. הוא היה ספר נשים ידוע, גם הוא ירד מהדת בשנות נעוריו , והתחלתי להשתלב אצלו בבנית ציפורניים, חפיפה וכו'. אחרי כשנה החלטנו להתחתן, הייתי אז בת 18 והוא היה בן 28. אהבנו מאוד ועדיין האהבה שורה בביתנו. חודשיים אחרי שילדתי את בני הבכור, היום בן 17, הרגשתי שאני לא מסוגלת לשבת בבית. בעלי, שבינתיים חזר בתשובה, ולא היה שייך שימשיך לעבוד כספר נשים, עשה הסבת מקצוע לתפקיד רגיש במשרד הבטחון, ואני החלטתי שאני ממשיכה את העסק שהיה לו".
לא חששת?
"יש לי בטחון ראשית בבורא עולם וגם ביכולות שלי כאישה. אני יודעת, אני חושבת מקטנות, מה אני רוצה ופועלת תמיד להשיג את זה. מה עוד שהיה כבר מה שנקרא מאגר לקוחות וזה היה הגרעין שאותו השקיתי עד שצמח".
איפה הייתה נקודת הפריצה?
"אנחנו מדברים על לפני קרוב לעשרים שנה ואז תחום הסרת לייזר היה בחיתוליו. רק לסבר את האוזן עלות המכשיר להסרת שיער בלייזר היה במונחים של ימינו קרוב לחצי מיליון שקלים. ידעתי באינטואיציה, שזה הולך להיות הטרנד, גייסנו את הכספים והייתי בין הראשונות בישראל שמתעסקת עם זה, כמובן אחרי כל ההכשרה המקצועית. החלטתי לפתוח מקום חדש, קראתי לו הפנינה, ובאמת ההצלחה הייתה מרשימה. כמובן שהעסק התרחב וכיום הוא מעניק מלק ג'ל ופדיקור עד טיפולים פרא רפואיים סבוכים ומורכבים של מיטב המומחים. למדתי שיווק, וידעתי שכל התפתחות כזו או אחרת חייבת ללכת בצעדים מדודים תוך בניית אסטרטגיה, ואני חושבת שזה היה סוד ההצלחה.
"עבדתי ימים כלילות, התמדתי, לא ויתרתי. הייתי מגיעה ללקוחה בשעות לא שעות. כיום הפסקתי עם זה, כי למדתי להאציל סמכויות. נשות עסקים מצליחות הן בדרך כלל 'פריקיות של שליטה' וזה קשה להאציל סמכויות, אבל הבנתי שזו הדרך גם להתרחב. הכנסתי שותפה וברוך ה' אנחנו רואים טוב בעמלנו".
ומה עם הילדים?
"זה היה גם גורם קריטי בהכרעה שלי לוותר על 'הקונטרול' ולהאציל סמכויות. היום, לא יעזור כלום בשעה 16:00 אני בבית, נקודה.יהא מה שיהא. אני גם יכולה היום להרשות לעצמי להרחיב אופקים, כי אני צמאת ידע, גם בתחום שלי בהדרכות ושל כל הפיתוחים הכי חדשניים, וגם באופקים אחרים".
כמו מה?
"אני לומדת משפטים ונהנית מכל רגע".
היום יש הרבה מרכזי טיפוח ויופי - מה הייחוד של "הפנינה"?
"ראשית, מקצועיות ללא פשרות. ברגע שמישהי מתמקצעת עם ניסיון של כל כך הרבה שנים, ששואפת לשלמות בכל שירות שהיא מעניקה, זה אומר הרבה. לא לחינם פנו אליי גורמים רבים בתעשייה כדי להעביר אצלם בבתי הספר לטיפוח ויופי קורסים להכשרה של קוסמטיקאיות. זה נבנה לאורך שנים. שנית, אני חושבת שאני נותנת ערך מוסף שבו כל אישה שמגיעה אלינו מקבלת את כל היחס כאילו היא הלקוחה היחידה שקיימת במרכז. זה אל"ף בי"ת אצלנו. היחס האישי שבו אישה מרגישה שמטפלים רק בה בכל הסבלנות והמקצועיות האפשרית, כאילו אין אף אחת מסביב, היא דבר שאני יודעת מרבות מאוד שעברו דרכנו, שמפעים אותן כל פעם מחדש".
מה הלאה?
"אני מקווה שבעזרת ה' נמשיך להתפתח ולהראות שקיימת עוצמה נשית גם במגזר הדתי, ובכלל. יש משפט שהוא לי כמנטרה: 'אין דבר חזק יותר מיופייה של אישה' - וזה כל כך נכון, כי כשאישה מרגישה טוב עם עם עצמה ועם איך שהיא נראית היא יכולה לפרוץ כל גבול".
יצירת קשר עם אורלי כהן - 053-6208133