יוסף רימון, מייסד רשת בתי הקפה והמסעדות ״קפה רימון״ הלך לעולמו. הוא ייסד את בית הקפה המיתולוגי שבמדרחוב בן יהודה בשנת 1953, שעם השנים הפך למסעדה של ממש עם שלושה סניפים, בירושלים ובבית שמש. ״בצער רב וביגון קודר אנחנו מודיעים על פטירתו של יוסף רימון״, נמסר מהמסעדה. ״איש ירושלים מלוחמי המחתרות וממגיני גוש עציון במלחמת הקוממיות״.
5 צפייה בגלריה
יוסף רימון ז״ל
יוסף רימון ז״ל
יוסף רימון ז״ל
(צילום: באדיבות קפה רימון)
5 צפייה בגלריה
קפה רימון
קפה רימון
קפה רימון
(צילום: יואב דודקביץ׳)

יוסף היה חלק בלתי נפרד מבית הקפה, הנחשב לאחד האהובים ביותר בקרב הציבור הדתי. יחד עם אשתו רגינה, שניהם נהגו להסתובב בסניפים. ״הוא עבד קשה כדי להפוך את המסעדות לכל כך אהובות וטובות. בשנים האחרונות יוסף אהב להסתובב בין המסעדות ולשתות קפה, כל פעם במסעדה אחרת ולהכיר את כל הצוות והאורחים. יוסף היה איש מאיר פנים לכולם, איש משפחה וערכים וירושלמי אמיתי. נתגעגע כל כך״, אמרו במסעדה.

שנה בשבי הירדני


הסיפור מאחורי בית הקפה המיתולוגי מתחיל בשנות ה־40. רימון, יליד ירושלים, היה אז בן 13 ועבד במסעדת פועלים בעיר בשם 'עונג', שם למד לבשל. עם קום המדינה, בהיותו בן 17, התגייס יוסף לצבא, ועוד לפני כן התנדב בלח"י. במתקפה של הצבא הירדני, שבמהלכה נהרגו רבים מהפלוגה שלו, הוא נתפס ונלקח בשבי, שם ישב במשך שנה שלמה עד השחרור.

5 צפייה בגלריה
יוסף ורגינה רימון ובניהם
יוסף ורגינה רימון ובניהם
יוסף ורגינה רימון ובניהם ב-2018
(צילום: יואב דודקביץ׳)

"כשהשתחררתי מהשבי קיבלתי במתנה אלה מיוחדת", סיפר ל-mynet בראיון שנערך ב-2018. "האלה שימשה את מפקד הכלא ברבת עמון. בגלל שהייתי דובר ערבית שוטפת התחבבתי על מפקד הכלא ושימשתי שם טבח של הסגל. כשהמפקד שאל אותי איך בצבא הישראלי הפלגתי בסיפורים על תנאי השירות שכוללים סרטים, מסעדות ומשכורת גבוהה. בתגובה אמר לי המפקד הירדני שהוא רוצה להיות יהודי".


לאחר שהשתחרר מהשבי הירדני חזר יוסף לעבוד במסעדת 'עונג', שהיתה שייכת לשלמה בר שלום עוד מתקופת שלטון הטורקים. בר שלום היה כבר מבוגר והוא הציע ליוסף להיות שותף שווה שלו במסעדה.

5 צפייה בגלריה
יוסף רימון ז״ל ואשתו רגינה
יוסף רימון ז״ל ואשתו רגינה
יוסף רימון ז״ל ואשתו רגינה, 2018
(צילום: יואב דודקביץ׳)

יום אחד, מספר רימון, הוא גילה שהבניין שממול למסעדה מוצע למכירה במחיר של 14 אלף לירות, סכום שהוא שווה ערך ל־14 מיליון שקל של ימינו, לדבריו. "החלטתי לרכוש את הבניין, שהיה בדמי מפתח, ולצורך זה יצאתי למסע גיוס כספים מאחיי", הוא נזכר. "גם לקחתי הלוואה מהבנק". כך למעשה נרכש הבניין שבו שוכן קפה רימון עד היום. מסעדת 'עונג' ששכנה ממול הפכה להיות הקונדיטוריה שמשמשת את הקפה.

5 צפייה בגלריה
יוסף ורגינה רימון בשנת 2002 עם אהוד אולמרט
יוסף ורגינה רימון בשנת 2002 עם אהוד אולמרט
יוסף ורגינה רימון בשנת 2002 עם ראש העירייה אהוד אולמרט
(צילום: עמית שאבי)

ליוסף יש סיפורים רבים על המקום. אחד מהם הוא על הנשיא לשעבר יצחק נבון, שהכיר במקום את אשתו אופירה. "גם כאשר הפך לנשיא", נזכר רימון, "הוא היה מקפיד להגיע עם משפחתו למסעדה לאכול בורקס ספרדי".
והיו מפורסמים רבים שעברו במסעדה: אחד מהם הוא ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג. הוא סעד במקום ואחרי שבועיים שלח ליוסף מכתב תודה על האירוח, תמונה משותפת, וגם המלצה לסעוד במקום.
במהלך השנים הצטרפו לעסק בניו של יוסף: איתן, רונן, ויהב. כך למעשה הוא נשאר עסק משפחתי. עם השנים נוספו לסניף המקורי הסניפים בממילא ובבית שמש, וגם רימון הבשרי שסמוך לסניף הראשון.