אירוע הקולינרי 'חודש המטבח הישראלי' יוצא לדרך החל מהשבוע הבא תחת קונספט ׳הבית׳ ובו יתקיימו ארוחות במסעדות מובילות, הצצה למטבחים של אנשי קולינריה וסיורי שווקים ובתים. ה'בית׳ בקולינריה המקומית מקבל משמעות גדולה דרך מנות, זיכרונות, מסורות עבר והשפעותיהן על ההווה. בסיומו של הפסטיבל יתקיים טקס חלוקת פרסי מצוינות של המטבח הישראלי.

3 צפייה בגלריה
טלי פרידמן
טלי פרידמן
טלי פרידמן
(צילום: חיים יוסף)

במסעדות, שלוש ירושלמיות: 'צמח' הצמחונית של המחניודה בראשותו של שף אסף אטיאס שיגישו פרנה מרוקאית, חמאת חלב וריבת זעתר ארטישוק בריגול עם חמאת ליים וסחוג סלרי מנסף כרוב סבוי עם תבשיל פריקי ועלי לפת ברקוקש עם מוס של גבינה ועלי ורדים. 'סאטיה' של שף אילן גרוסי שיבשל יחד עם בנו איתי ויגיש לחם ומטבלים, טרטר דג לבן עם דואה וחמלה, שרימפס בחמאת צ'ילי מותסס עם זעתר וסבנח וגלידת טחינה עם צנוברים וסילאן. ואילו שף זכאי חוג'ה מה'גא'קו סטריט' יגיש דג מטוגן על רוטב סלונה, קובה חמו במילוי סיסקה, במרק מירקות השוק הטריים ושבאכיה ותה בוטנים.


במבט לבתים: נדב טל מי שהקים את 'עושה סלט' יארח את הסועדים בבית סבתו שבשכונת מוסררה שם יתנהל שיח בינאישי שהוא מהות המפגש אך יחד עם זאת יוגש ביגלה ירושלמי, סלט של העיר העתיקה, שבלוליי בורקס טורקי, הכריך של ז'יזה ועוגיות ריפעט.
3 צפייה בגלריה
ג׳קו סטריט
ג׳קו סטריט
ג׳קו סטריט
(צילום: אופק שלום)
3 צפייה בגלריה
סאטיה. שף אילן גרוסי
סאטיה. שף אילן גרוסי
סאטיה. שף אילן גרוסי
(צילום: ערן אבישי ברנע)

בסיורים: יתקיימו שניים, הראשון על ידי שף טלי פרידמן בשוק מחנה יהודה שם יוכלו המבקרים להכנ לבתי נשות השוק המבשלו ויאכלו ממש מהסירים, בסיום האורחים יגיעו ל'אטליה' של פרידמן שם יוגש אוכל תוניסאי מרוקאי ולובי. הסיור השני הוא של נורה הרץ, ליקוט וארוחת שף בהרי ירושלים (מושב מטע).
מתי ואיך: 27 במרץ - 12 באפריל. פרטים וכרטיסים חפשו 'פסטיבל המטבח הישראלי' בחסות אמריקן אקספרס. בחלק מהמפגשים ימזגו יינות מיוחדים של יקב רקנאטי.